Închide

Art. 111

Formă anterioară05.07.2005–21.12.2005Verificat față de legislatie.just.ro la 20.07.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului muncii față de legislatie.just.ro a fost la 20.07.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

(1)Durata maxima legală a timpului de muncă nu poate depăși 48 de ore pe săptămâna, inclusiv orele suplimentare.

Legea nr. 53/2003· din 01.03.2003

(2)Prin excepție, durata timpului de muncă poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămâna, care includ și orele suplimentare, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referința de o luna calendaristică, sa nu depășească 48 de ore pe săptămâna.

(2^1)Pentru anumite sectoare de activitate, unități sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă unic la nivel național, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referința mai mari de o luna, dar care să nu depășească 12 luni.

(2^2)La stabilirea perioadelor de referința prevăzute la alin. (2) și (2^1) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual și situațiile de suspendare a contractului individual de muncă.

(3)Prevederile alin. (1), (2) și (2^1) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
22.10.2022Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
18.05.2011Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
30.04.2011Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.04.2007Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.12.2005Modificat alin. (2), alin. (2^1)Legea nr. 371/2005Vezi modificarea
05.07.2005Modificat alin. (2), alin. (2^1), alin. (2^2), alin. (3)OUG nr. 65/2005Vezi modificarea
01.03.2003Intrat în vigoareLegea nr. 53/2003Forma inițială