Art. 101
(1)Angajatorul poate încadra salariați cu program de lucru corespunzător unei fracțiuni de norma de cel puțin două ore pe zi, prin contracte individuale de muncă pe durata nedeterminată sau pe durata determinata, denumite contracte individuale de muncă cu timp parțial.
(2)Contractul individual de muncă cu timp parțial se încheie numai în forma scrisă.
(3)Durata saptamanala de lucru a unui salariat angajat cu contract individual de muncă cu timp parțial este inferioară celei a unui salariat cu norma întreaga comparabil, fără a putea fi mai mica de 10 ore.
(4)Salariatul comparabil este salariatul cu norma întreaga al aceluiași angajator, care prestează aceeași activitate sau una similară cu cea a salariatului angajat cu contract individual de muncă cu timp parțial. Atunci când nu exista un salariat comparabil se au în vedere dispozițiile din contractul colectiv de muncă aplicabil acelui angajator sau dispozițiile legislației în vigoare.
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 18.05.2011 | Text reconfirmat rândul 1 | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 22.04.2007 | Text reconfirmat rândul 1 | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 18.09.2006 | Modificat rândul 1, alin. (1), alin. (2), alin. (3), alin. (4) | OUG nr. 55/2006 | Vezi modificarea |
| 01.03.2003 | Intrat în vigoare | Legea nr. 53/2003 | Forma inițială |