Art. 111
(1)Durata maxima legala a timpului de muncă nu poate depăși 48 de ore pe săptămâna, inclusiv orele suplimentare.
(2)Prin excepție, durata timpului de muncă, ce include și orele suplimentare, poate fi prelungita peste 48 de ore pe săptămâna, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referința de 3 luni calendaristice, sa nu depășească 48 de ore pe săptămâna.
(2^1)Pentru anumite sectoare de activitate, unități sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă unic la nivel național, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referința mai mari de 3 luni, dar care să nu depășească 12 luni.
(2^2)La stabilirea perioadelor de referința prevăzute la alin. (2) și (2^1) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual și situațiile de suspendare a contractului individual de muncă.
(3)Prevederile alin. (1), (2) și (2^1) nu se aplică tinerilor care nu au implinit vârsta de 18 ani.
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 22.10.2022 | Text reconfirmat | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 18.05.2011 | Text reconfirmat | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 30.04.2011 | Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 22.04.2007 | Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 22.12.2005 | Modificat alin. (2), alin. (2^1) | Legea nr. 371/2005 | Vezi modificarea |
| 05.07.2005 | Modificat alin. (2), alin. (2^1), alin. (2^2), alin. (3) | OUG nr. 65/2005 | Vezi modificarea |
| 01.03.2003 | Intrat în vigoare | Legea nr. 53/2003 | Forma inițială |