Închide

Art. 111

Formă anterioară22.04.2007–29.04.2011Verificat față de legislatie.just.ro la 20.07.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului muncii față de legislatie.just.ro a fost la 20.07.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

(1)Durata maxima legala a timpului de muncă nu poate depăși 48 de ore pe săptămâna, inclusiv orele suplimentare.

(2)Prin excepție, durata timpului de muncă, ce include și orele suplimentare, poate fi prelungita peste 48 de ore pe săptămâna, cu condiția ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referința de 3 luni calendaristice, sa nu depășească 48 de ore pe săptămâna.

(2^1)Pentru anumite sectoare de activitate, unități sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă unic la nivel național, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă la nivel de ramura de activitate aplicabil, perioade de referința mai mari de 3 luni, dar care să nu depășească 12 luni.

Legea nr. 371/2005· din 22.12.2005

(2^2)La stabilirea perioadelor de referința prevăzute la alin. (2) și (2^1) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual și situațiile de suspendare a contractului individual de muncă.

OUG nr. 65/2005· din 05.07.2005

(3)Prevederile alin. (1), (2) și (2^1) nu se aplică tinerilor care nu au implinit vârsta de 18 ani.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
22.10.2022Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
18.05.2011Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
30.04.2011Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.04.2007Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.12.2005Modificat alin. (2), alin. (2^1)Legea nr. 371/2005Vezi modificarea
05.07.2005Modificat alin. (2), alin. (2^1), alin. (2^2), alin. (3)OUG nr. 65/2005Vezi modificarea
01.03.2003Intrat în vigoareLegea nr. 53/2003Forma inițială