Închide

Codul fiscal · Comparație

Art. 168 Stabilirea și plata contribuției de asigurări sociale de sănătate

Versiunea veche
01.01.2018 → 07.02.2018Forma dată de OUG nr. 79/2017
Versiunea nouă
08.02.2018 → 28.12.2018Modificată prin OUG nr. 3/2018
Opțiuni de comparație
6 schimbări în 6 alineate · 9 alineate neschimbateAnterioarăUrmătoarea

(1)Persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora au obligația de a calcula și de a reține la sursă contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor.

Neschimbat între cele două versiuni

(2)Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul persoanelor fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

Neschimbat între cele două versiuni

(3)Contribuția de asigurări sociale de sănătate calculată și reținută potrivit alin. (1) se plătește până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile sau până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se datorează, după caz, potrivit legii.

Neschimbat între cele două versiuni

(4)Prin excepție de la prevederile alin. (1), persoanele fizice care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România și care datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate în România, potrivit prevederilor legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, au obligația de a calcula contribuția de asigurări sociale de sănătate, precum și de a o plăti lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile, numai dacă există un acord încheiat în acest sens cu angajatorul.

Neschimbat între cele două versiuni

(5)Calculul contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează prin aplicarea cotei prevăzute la art. 156 asupra bazei lunare de calcul menționate la art. 157.

Neschimbat între cele două versiuni

(5^1)Prevederile art. 146 alin. (5^1)-(5^text eliminat: 3 (sfârșit)text adăugat: 4 (sfârșit)) se aplică în mod corespunzător.

Modificat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018Anterioară

(6)text adăugat: Abrogat. (sfârșit)

Adăugat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018

(7)În cazul în care au fost acordate sume reprezentând salarii/solde sau diferențe de salarii/solde și pensii sau diferențe de pensii, cu excepția sumelor reprezentând actualizarea acestora cu indicele de inflație, stabilite în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile/hotărâri judecătorești definitive și executorii, precum și în cazul în care prin astfel de hotărâri s-a dispus reîncadrarea în muncă a unor persoane, sumele respective se defalcă pe lunile la care se referă și se utilizează cotele de contribuții de asigurări sociale de sănătate care erau în vigoare în acea perioadă. Contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate potrivit legii se calculează, se rețin la data efectuării plății și se plătesc până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care au fost plătite aceste sume.

Neschimbat între cele două versiuni

(7^1)Prevederile alin. (7) se aplică și în cazul sumelor reprezentând salarii/solde sau diferențe de salarii/solde și pensii sau diferențe de pensii stabilite prin lege, acordate pentru perioade anterioare.

Neschimbat între cele două versiuni

(8)Calculul contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele prevăzute la alin. (2) se realizează de către acestea, conform prevederilor alin. (5) și alin. (5^1). Contribuția se plătește până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile.

Neschimbat între cele două versiuni

(9)text adăugat: Abrogat. (sfârșit)

Adăugat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018

(9^1)text adăugat: Abrogat. (sfârșit)

Adăugat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018

(9^2)text adăugat: Abrogat. (sfârșit)

Adăugat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018

(9^2)text adăugat: Abrogat. (sfârșit)

Adăugat prin OUG nr. 3/2018· în vigoare din 08.02.2018Următoarea

(10)În cazul în care au fost acordate cumulat sume reprezentând ajutoare sociale, indemnizații de șomaj, venituri din pensii, indemnizații pe perioada concediului de acomodare sau indemnizații pentru creșterea copilului, sumele respective se defalcă pe lunile la care se referă și se utilizează cotele de contribuții de asigurări sociale de sănătate care erau în vigoare în acea perioadă. Contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate potrivit legii se calculează, se rețin la data efectuării plății sumelor respective și se plătesc până la data de 25 a lunii următoare celei în care au fost plătite aceste sume.

Neschimbat între cele două versiuni
text eliminattext adăugatAlineatele sunt comparate după numărul lor. Diferențe la nivel de cuvânt. La nivel de caracter

Versiunea veche: Fișierul sursăVersiunea nouă: Fișierul sursăSursa oficială: legislatie.just.ro

Aceeași lege a mai schimbat în Codul fiscal

ArticolCe s-a întâmplat
Art. 139 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilorModificat alin. (1) lit. o), alin. (2), alin. (3)Compară
Art. 143 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate pentru persoanele fizice care beneficiază de drepturi bănești lunare ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legiiModificat alin. (4)Compară
Art. 144 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate pentru persoanele fizice care beneficiază de indemnizații de asigurări sociale de sănătateModificat rândul 1Compară
Art. 146 Stabilirea și plata contribuțiilor de asigurări socialeCompletat cu alin. (5^4)Compară

Înapoi la art. 168