Închide

Art. 182^1Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice pentru persoanele aflate în întreținere

În vigoaredin 01.08.2025Verificat față de legislatie.just.ro la 10.10.2026
Atenție: Ultima verificare a Codului fiscal față de legislatie.just.ro a fost la 10.10.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

(1)Persoanele fizice care realizează venituri din cele prevăzute la art. 155 alin. (1) pentru care datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate pot opta pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate, pentru persoanele prevăzute la art. 224 alin. (1^2) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(2)Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care optează potrivit alin. (1), pentru fiecare persoană pentru care se exercită opțiunea, se determină prin aplicarea cotei prevăzute la art. 156 asupra bazei de calcul, reprezentând valoarea a 6 salarii de bază minime brute pe țară, în vigoare la data de 1 ianuarie a anului în care se exercită opțiunea.

(3)Opțiunea prevăzută la alin. (1) se exercită oricând în cursul anului, prin depunerea Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, în care se evidențiază contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată.

(4)Plata contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate potrivit alin. (2) pentru fiecare persoană pentru care se exercită opțiunea se efectuează în 2 tranșe, după cum urmează:

a)25% din contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată, la data depunerii declarației prin care se exercită opțiunea;

b)75% din contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui în care s-a exercitat opțiunea.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.08.2025Intrat în vigoareLegea nr. 141/2025Forma inițială