Închide

Codul fiscal · Comparație

Art. 151 Stabilirea, declararea și plata contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor care realizează veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1)

Versiunea veche
18.07.2022 → 31.12.2022Forma dată de OG nr. 16/2022
Versiunea nouă
01.01.2023 → 31.12.2023Modificată prin OG nr. 16/2022
Alege versiunile
Opțiuni de comparație
6 schimbări în 6 alineate · 30 alineate neschimbateAnterioarăUrmătoarea

(1)Contribuția de asigurări sociale se calculează de către contribuabilii prevăzuți la art. 148 alin. (1) și (3) prin aplicarea cotei de contribuție prevăzute la art. 138 lit. a) asupra bazei anuale de calcul menționate la art. 148 alin. (4).

Neschimbat între cele două versiuni

(2)Plătitorii de venituri din drepturi de proprietate intelectuală prevăzuți la art. 72 alin. (2), precum și plătitorii de venituri în baza contractelor de activitate sportivă prevăzuți la art. 68^1 alin. (2) stabilesc contribuția de asigurări sociale datorată de către beneficiarul venitului prin aplicarea cotei prevăzute la art. 138 lit. a) asupra bazei de calcul menționate la art. 148 alin. (4).

Neschimbat între cele două versiuni

(3)Persoanele fizice prevăzute la art. 148 alin. (1), cu excepția celor care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală sau în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă de către plătitorul de venit, depun declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice prevăzută la art. 120, până la data de 25 mai, inclusiv a anului pentru care se stabilește contribuția datorată.

Neschimbat între cele două versiuni

(3^1)Persoanele fizice care realizează venituri din activitățile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1), din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, cu excepția celor care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală sau în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă de către plătitorul de venit, depun declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzută la art. 122, până la termenul de 25 mai inclusiv al anului următor celui pentru care se stabilește contribuția datorată, dacă realizează venituri peste plafoanele prevăzute la art. 148 alin. (2), după caz.

Neschimbat între cele două versiuni

(3^2)Prin excepție de la prevederile alin. (3^1), în situația în care venitul realizat se încadrează în același plafon cu venitul estimat, contribuabilii nu au obligația depunerii declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzută la art. 122, în vederea stabilirii contribuției de asigurări sociale.

Neschimbat între cele două versiuni

(4)În vederea stabilirii contribuției datorate pentru anul 2018, termenul de depunere a declarației prevăzute la art. 120 este până la data de 15 iulie 2018 inclusiv.

Neschimbat între cele două versiuni

(5)Pentru persoanele fizice care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală sau venituri în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă, obținute de la un singur plătitor de venit, iar nivelul net sau brut, după caz, estimat al acestor venituri, pentru anul curent, este cel puțin egal cu 12 salarii minime brute pe țară în vigoare în anul pentru care se datorează contribuția, plătitorul de venit are obligația să calculezetext adăugat: la o bază de calcul stabilită potrivit art. 148 alin. (4) (sfârșit), să rețină, să plătească contribuția de asigurări sociale și să depună declarația menționată la art. 147 alin. (1). Declarația se depune până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile. În contractul încheiat între părți se desemnează plătitorul de venit în vederea calculării, reținerii și plății contribuției prin reținere la sursă, precum și venitul ales pentru care datorează contribuția, în anul în curs. Nivelul contribuției calculate și reținute la fiecare plată de către plătitorul de venit este cel stabilit de părți, până la concurența contribuției aferente venitului ales precizat în contract. Plătitorii de venit care au obligația calculării, reținerii, plății și declarării contribuției de asigurări sociale sunt cei prevăzuți la art. 72 alin. (2) și art. 68^1 alin. (2).

Modificat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023Anterioară

(6)În situația în care veniturile prevăzute la alin. (5) sunt realizate din mai multe surse, iar veniturile nete estimate a se realiza de la cel puțin un plătitor de venit sunt egale sau mai mari decât nivelul a 12 salarii minime brute pe țară în vigoare în anul pentru care se datorează contribuția, contribuabilul desemnează prin contractul încheiat între părți plătitorul de venit de la care venitul realizat este cel puțin egal cu 12 salarii minime brute pe țară și care are obligația să calculezetext adăugat: la o bază de calcul stabilită potrivit art. 148 alin. (4) (sfârșit), să rețină și să plătească contribuția și stabilește venitul ales pentru care datorează contribuția, în anul în curs. Plătitorul de venit desemnat depune declarația menționată la art. 147 alin. (1) până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc veniturile. Nivelul contribuției calculate și reținute la fiecare plată de către plătitorul de venit este cel stabilit de părți, până la concurența contribuției aferente venitului ales precizat în contract. Plătitorii de venit care au obligația calculării, reținerii, plății și declarării contribuției de asigurări sociale sunt prevăzuți la art. 72 alin. (2) și art. 68^1 alin. (2).

Modificat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023

(6^1)text adăugat: Contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală sau venituri în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care s-au aplicat prevederile alin. (6), contribuția reținută de către plătitorul de venit fiind aferentă unei baze de calcul mai mici decât nivelul a 24 de salarii minime brute pe țară, iar nivelul venitului net sau brut, după caz, cumulat realizat este cel puțin egal cu 24 de salarii minime brute pe țară, au obligația depunerii declarației prevăzute la alin. (3^1), în vederea stabilirii contribuției de asigurări sociale aferente unei baze de calcul egale cu venitul ales care nu poate fi mic decât nivelul a 24 de salarii minime brute pe țară în vigoare în anul pentru care se datorează contribuția. În acest caz, contribuția reținută de către plătitorul de venit este luată în calcul la stabilirea contribuției de asigurări sociale datorate de către respectivii contribuabili. (sfârșit)

Adăugat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023

(6^2)text adăugat: În situația prevăzută la alin. (6^1), plătitorii de venituri eliberează la solicitarea contribuabililor care au obligația depunerii declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzută la art. 122, o informare cu privire la nivelul contribuției de asigurări sociale reținute la sursă. (sfârșit)

Adăugat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023

(7)Prevederile alin. (5) și (6) nu se aplică în cazul în care nivelul venitului net din drepturi de proprietate intelectuală sau nivelul venitului brut în baza contractelor de activitate sportivă, pentru care impozitul se reține la sursă, estimat a se realiza pe fiecare sursă de venit, este sub nivelul a 12 salarii minime brute pe țară în vigoare în anul pentru care se datorează contribuția, iar nivelul venitului net sau brut, după caz, cumulat realizat este cel puțin egal cu 12 salarii minime brute pe țară. În această situație, contribuabilul are obligația depunerii declarației prevăzute la alin. (3) la termenele și în condițiile stabilite.

Neschimbat între cele două versiuni

(7^1)Prin excepție de la prevederile alin. (5), în cazul persoanelor fizice care realizează, de la mai mulți plătitori, venituri din drepturi de proprietate intelectuală sau în baza contractelor de activitate sportivă, sub nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, dar cumulate, aceste venituri se situează peste nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, și au depus la organul fiscal Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, iar în cursul anului încheie cu un plătitor de venit un contract a cărui valoare este peste plafonul de 12 salarii minime brute pe țară, nu se aplică reținerea la sursă a contribuției. În această situație se aplică sistemul de impozitare prin autoimpunere, iar stabilirea contribuției se face prin Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice.

Neschimbat între cele două versiuni

(8)Persoanele fizice prevăzute la alin. (5) și (6) nu depun declarația prevăzută la alin. (3).

Neschimbat între cele două versiuni

(9)Dacă persoanele fizice prevăzute la alin. (5) și (6), pentru care plătitorii de venit au obligația calculării, reținerii, plății și declarării contribuției de asigurări sociale, realizează și venituri din activități independente, pentru aceste venituri nu depun declarația prevăzută la alin. (3).

Neschimbat între cele două versiuni

(10)Contribuabilii care în cursul anului fiscal încep să desfășoare o activitate independentă și/sau să realizeze venituri din drepturi de proprietate intelectuală, iar venitul net, anual, cumulat, din una sau mai multe surse de venituri, estimat a se realiza în anul în curs este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, recalculat corespunzător numărului de luni rămase până la sfârșitul anului fiscal, sunt obligați să depună declarația prevăzută la alin. (3) în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului și să declare venitul ales pentru care datorează contribuția. Salariul minim brut pe țară garantat în plată este cel în vigoare la data depunerii declarației. Fac excepție contribuabilii pentru care plătitorii de venit au obligația calculării, reținerii, plății și declarării contribuției de asigurări sociale.

Neschimbat între cele două versiuni

(11)Contribuabilii prevăzuți la art. 148 alin. (1) care încep o activitate în luna decembrie depun declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzută la art. 122, până la data de 25 mai, inclusiv a anului următor celui de realizare a venitului.

Neschimbat între cele două versiuni

(12)Persoanele fizice care realizează venituri prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1), pentru care datorează contribuția și care în cursul anului fiscal se încadrează în categoria persoanelor exceptate de la plata contribuției potrivit art. 150, depun la organul fiscal competent declarația unică privind impozitul pe venit și contribuții sociale datorate de persoanele fizice prevăzută la art. 122, în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, își recalculează contribuția datorată și declarată pentru anul în curs potrivit prevederilor alin. (13) și datorează, după caz, contribuția corespunzător plafonului recalculat.

Neschimbat între cele două versiuni

(13)Recalcularea contribuției se efectuează, după cum urmează:

Neschimbat între cele două versiuni

a)modificarea plafonului anual prevăzut la art. 148 alin. (2) corespunzător numărului de luni de activitate;

Neschimbat între cele două versiuni

b)încadrarea venitului net realizat pe perioada de activitate în plafonul prevăzut la art. 148 alin. (2) recalculat potrivit lit. a);

Neschimbat între cele două versiuni

c)rectificarea venitului ales care nu poate fi mai mic decât plafonul prevăzut la lit. a);

Neschimbat între cele două versiuni

d)determinarea contribuției datorate recalculate prin aplicarea cotei prevăzute la art. 138 lit. a) asupra venitului ales prevăzut la lit. c).

Neschimbat între cele două versiuni

(14)În situația în care venitul net realizat corespunzător lunilor de activitate este mai mic decât plafonul determinat la alin. (13) lit. a) nu se datorează contribuția de asigurări sociale.

Neschimbat între cele două versiuni

(15)Persoanele fizice al căror venit estimat se modifică în cursul anului în care se realizează veniturile și nu se mai încadrează în plafonul prevăzut la art. 148 alin. (1) își pot modifica contribuția datorată prin rectificarea venitului estimat, prin depunerea declarației prevăzute la alin. (3), oricând până la împlinirea termenului legal de depunere a declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice, prevăzute la art. 122.

Neschimbat între cele două versiuni

(16)Contribuția datorată se evidențiază în Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice.

Neschimbat între cele două versiuni

(17)În situația în care persoanele fizice au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1), din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, mai mic decât nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, iar venitul net anual cumulat realizat este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, în vigoare la data depunerii declarației prevăzute la art. 120, acestea datorează contribuția de asigurări sociale text adăugat: la o bază de calcul stabilită potrivit art. 148 alin. (4) (sfârșit)și au obligația depunerii declarației prevăzute la art. 122text eliminat: , (sfârșit) până la data de 25 maitext eliminat: , (sfârșit) inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor în vederea definitivării contribuției de asigurări sociale. În declarație se completează venitul ales, care trebuie să fie cel puțin egal cu nivelul a 12 text adăugat: sau 24 de (sfârșit)salarii minime brute pe țarătext adăugat: , după caz (sfârșit).

Modificat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023

(18)În situația în care persoanele fizice au estimat pentru anul curent un venit net anual cumulat din veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1), din una sau mai multe surse și/sau categorii de venituri, cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, iar venitul net anual cumulat realizat este sub nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, nu datorează contribuția de asigurări sociale, cu excepția celor care au optat pentru plata contribuției potrivit art. 148 alin. (3). În acest caz contribuția plătită nu se restituie, aceasta fiind valorificată la stabilirea elementelor necesare determinării pensiei, potrivit legii.

Neschimbat între cele două versiuni

(19)Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice prevăzută la art. 122 constituie titlu de creanță fiscală în sensul Legii nr. 207/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Neschimbat între cele două versiuni

(19^1)În situația în care persoanele fizice prevăzute la alin. (text eliminat: 17 (sfârșit)text adăugat: 3^1 (sfârșit)) nu depun declarația prevăzută la art. 122, baza de calcul al contribuției de asigurări sociale stabilită de organul fiscal din oficiu o reprezintă valoarea a 12 text adăugat: sau 24 de (sfârșit)salarii minime brute pe țară, text adăugat: după caz, (sfârșit)în vigoare la termenul legal de depunere a declarației din anul pentru care se datorează contribuția.

Modificat prin OG nr. 16/2022· în vigoare din 01.01.2023Următoarea

(20)Termenul de plată a contribuției de asigurări sociale este până la data de 25 mai, inclusiv a anului următor celui pentru care se datorează contribuția.

Neschimbat între cele două versiuni

(21)Plătitorii de venituri prevăzuți la alin. (5) și (6) au obligația calculării contribuției potrivit alin. (2), reținerii și plății acesteia până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile.

Neschimbat între cele două versiuni

(22)Persoanele fizice prevăzute la art. 148 alin. (1) și (3) pot efectua plăți reprezentând contribuția de asigurări sociale datorată, oricând până la împlinirea termenului de plată.

Neschimbat între cele două versiuni

(23)Începând cu anul 2021, se poate acorda bonificație de până la 10% din contribuția de asigurări sociale. Nivelul bonificației, termenele de plată și condițiile de acordare se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat.

Neschimbat între cele două versiuni

(24)Procedura de aplicare a prevederilor alin. (23) se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice.

Neschimbat între cele două versiuni

(25)Organul fiscal central transmite în sistem informatic Casei Naționale de Pensii Publice informațiile înscrise în declarația prevăzută la alin. (3) necesare, potrivit legii, stabilirii, în sistemul public de pensii, a stagiului de cotizare realizat și a punctajului lunar, în vederea acordării prestațiilor de asigurări sociale prevăzute de Legea nr. 263/2010, cu modificările și completările ulterioare. Informațiile necesare, precum și procedura de transmitere a acestora se stabilește prin protocol încheiat între ANAF și Casa Națională de Pensii Publice.

Neschimbat între cele două versiuni

(26)Abrogat.

Neschimbat între cele două versiuni
text eliminattext adăugatAlineatele sunt comparate după numărul lor. Diferențe la nivel de cuvânt. La nivel de caracter

Versiunea veche: Fișierul sursăVersiunea nouă: Fișierul sursăSursa oficială: legislatie.just.ro

Aceeași lege a mai schimbat în Codul fiscal

ArticolCe s-a întâmplat
Art. 22 Scutirea de impozit a profitului reinvestitModificat alin. (1), alin. (4)Compară
Art. 43 Declararea, reținerea și plata impozitului pe dividendeModificat alin. (2), alin. (5), alin. (5) lit. a), alin. (5) lit. b)Compară
Art. 48 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderiiModificat alin. (1), alin. (2), alin. (2^1), alin. (3), alin. (3^1), alin. (7), alin. (8)Compară
Art. 51 Cotele de impozitareModificat alin. (1), alin. (5), alin. (6), alin. (1) lit. a), alin. (1) lit. b), alin. (1) lit. c)Compară
Art. 52 Reguli de ieșire din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor în cursul anuluiModificat alin. (1), alin. (2), alin. (3), alin. (4), alin. (5), alin. (6), alin. (7)Compară
Art. 53 Baza impozabilăModificat alin. (1) lit. o), alin. (2) lit. b)Compară
Art. 54 Reguli de determinare a condițiilor de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderilorModificat rândul 1Compară
Art. 55 Termenele de declarare a mențiunilorModificat alin. (2), alin. (4)Compară
Art. 56 Plata impozitului și depunerea declarațiilor fiscaleModificat alin. (1^4) lit. b), alin. (1^8), alin. (1^8) lit. a), alin. (1^8) lit. b), alin. (1^9), alin. (1^10)Compară
Art. 69 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venitModificat alin. (9)Compară
Art. 77 Deducere personalăModificat alin. (1), alin. (2), alin. (3), alin. (4), rândul 1, rândul 2, rândul 3, rândul 4, rândul 5, rândul 6, rândul 7, rândul 8, rândul 9, rândul 10, rândul 11, rândul 12, rândul 13, rândul 15, rândul 16, rândul 17, rândul 18, rândul 19, rândul 20, rândul 21, rândul 22, rândul 23, rândul 24, rândul 25, rândul 26, rândul 27, rândul 28, rândul 29, rândul 30, rândul 31, rândul 32, rândul 33, rândul 34, rândul 35, rândul 36, rândul 37, rândul 38, rândul 39, rândul 40, rândul 41, rândul 42, rândul 43, rândul 44, rândul 45, rândul 46, rândul 47, rândul 48, rândul 49, rândul 50, rândul 51, rândul 52, rândul 53, rândul 54, rândul 55, rândul 56, rândul 57, rândul 58, rândul 59, rândul 60, rândul 61, rândul 62, rândul 63, rândul 64, rândul 65, rândul 66, rândul 67, rândul 68, rândul 69, rândul 70, rândul 71, rândul 72, rândul 73, rândul 74, rândul 75, rândul 76, rândul 77, rândul 78, rândul 79, rândul 80, rândul 81, rândul 82, rândul 83, rândul 84, rândul 85, rândul 86, rândul 87, rândul 88, rândul 89, rândul 90, rândul 91, rândul 92, rândul 93, rândul 94, rândul 95, rândul 96, rândul 97, rândul 98, rândul 99, rândul 100, rândul 101, rândul 102, rândul 103, rândul 104, rândul 105, rândul 106, rândul 107, rândul 108, rândul 109, rândul 110, rândul 111, rândul 112, rândul 113, rândul 114, rândul 115, rândul 116, rândul 117, rândul 118, rândul 119, rândul 120, rândul 121, rândul 122, rândul 123, rândul 124, rândul 125, rândul 126, rândul 127, rândul 128, rândul 129, rândul 130, rândul 131, rândul 132, rândul 133, rândul 134, rândul 135, rândul 136, rândul 137, rândul 138, rândul 139, rândul 140, rândul 141, rândul 142, rândul 143, rândul 144, rândul 145, rândul 146, rândul 147, rândul 148, rândul 149, rândul 150, rândul 151, rândul 152, rândul 153, rândul 154, rândul 155, rândul 156, rândul 157, rândul 158, rândul 159, rândul 160, rândul 161, rândul 162, rândul 163, rândul 164, rândul 165, rândul 166, rândul 167, rândul 168, rândul 169, rândul 170, rândul 171, rândul 172, rândul 173, rândul 174, rândul 175, rândul 176, rândul 177, rândul 178, rândul 179, rândul 180, rândul 181, rândul 182, rândul 183, rândul 184, rândul 185, rândul 186, rândul 187, rândul 188, rândul 189, rândul 190, rândul 191, rândul 192, rândul 193, rândul 194, rândul 195, rândul 196, rândul 197, rândul 198, rândul 199, rândul 200, rândul 201, rândul 202, rândul 203, rândul 204, rândul 205, rândul 206, rândul 207, rândul 208, rândul 209, rândul 210, rândul 211, rândul 212, rândul 213, rândul 214, rândul 215, rândul 216, rândul 217, rândul 218, rândul 219, rândul 220, rândul 221, rândul 222, rândul 223, rândul 224, rândul 225, rândul 226, rândul 227, rândul 228, rândul 229, rândul 230, rândul 231, rândul 232, rândul 233, rândul 234, rândul 235, rândul 236, rândul 237, rândul 238, rândul 239, rândul 240, rândul 241, rândul 242, rândul 243, rândul 244, rândul 245, rândul 246, rândul 247, rândul 248, rândul 249, rândul 250, rândul 251, rândul 252, rândul 253, rândul 254, rândul 255, rândul 256, rândul 257, rândul 258, rândul 259, rândul 260, rândul 261, rândul 262, rândul 263, rândul 264, rândul 265, rândul 266, rândul 267, rândul 268, rândul 269, rândul 270, rândul 271, rândul 272, rândul 273, rândul 274, rândul 275, rândul 276, rândul 277, rândul 278, rândul 279, rândul 280, rândul 281, rândul 282, rândul 283, rândul 284, rândul 285, rândul 286, rândul 287, rândul 288, rândul 289, rândul 290, rândul 291, rândul 292, rândul 293, rândul 294, rândul 295, rândul 296, rândul 297, rândul 298, rândul 299, rândul 300, rândul 301, alin. (5), alin. (6), alin. (7), alin. (8), alin. (9), alin. (10), alin. (10) lit. a), alin. (10) lit. b), alin. (11), alin. (12), alin. (13), alin. (14), alin. (2) lit. i)Compară
Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii și asimilate salariilorModificat rândul 4Compară
Art. 84 Stabilirea venitului net anual din cedarea folosinței bunurilorModificat alin. (3)Compară
Art. 97 Reținerea impozitului din veniturile din investițiiModificat alin. (7), alin. (8^1), alin. (8^1) lit. a), rândul 1, rândul 2, alin. (8^1) lit. b), rândul 3, rândul 4, alin. (8^2), alin. (8^3), alin. (8^4), alin. (8^5)Compară
Art. 111 Definirea venitului din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personalModificat alin. (1), alin. (1) lit. a), alin. (1) lit. b)Compară
Art. 113 Obligațiile declarative ale notarilor publici cu privire la transferul proprietăților imobiliareModificat lit. b^1)Compară
Art. 118 Stabilirea venitului anual impozabilModificat alin. (1)Compară
Art. 120Completat cu alin. (6^1), alin. (6^2)Compară
Art. 120^1Modificat alin. (1), alin. (2^1)Compară
Art. 123 Stabilirea și plata impozitului anual datoratModificat alin. (2), alin. (7)Compară
Art. 125 Reguli privind asocierile fără personalitate juridicăModificat rândul 1, alin. (7), alin. (8^1)Compară
Art. 133 Dispoziții tranzitoriiCompletat cu alin. (22), alin. (22) lit. a), rândul 1, rândul 2, alin. (22) lit. b), rândul 3, rândul 4, alin. (22) lit. c), alin. (23)Compară
Art. 138^1Modificat alin. (1)Compară
Art. 138^2Modificat alin. (1)Compară
Art. 139 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilorModificat alin. (1) lit. j), rândul 2, alin. (1) lit. t)Compară
Art. 140 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori sau persoane asimilate acestoraModificat alin. (2)Compară
Art. 142 Venituri din salarii și venituri asimilate salariilor care nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuțiilor de asigurări socialeModificat lit. b), lit. g), rândul 7, pct. 2, pct. 6, rândul 8, rândul 9, lit. v), lit. w), rândul 10, rândul 11, pct. 1.2, pct. 2.2, pct. 3.2, pct. 4.2, pct. 5.2, pct. 6.2, pct. 7.2, rândul 12Compară
Art. 148 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1)Modificat alin. (1), alin. (2), alin. (3), alin. (4), alin. (4) lit. a), alin. (4) lit. b)Compară
Art. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătateModificat alin. (1) lit. r), alin. (1) lit. s)Compară
Art. 155 Categorii de venituri supuse contribuției de asigurări sociale de sănătateModificat alin. (1) lit. d), alin. (2)Compară

… și încă 8

Înapoi la art. 151