Închide

Art. 138Cotele de contribuții de asigurări sociale

În vigoaredin 01.01.2018Verificat față de legislatie.just.ro la 10.10.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului fiscal față de legislatie.just.ro a fost la 10.10.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

Cotele de contribuții de asigurări sociale sunt următoarele:

Legea nr. 227/2015· din 01.01.2016

a)25% datorată de către persoanele fizice care au calitatea de angajați sau pentru care există obligația plății contribuției de asigurări sociale, potrivit prezentei legi;

b)4% datorată în cazul condițiilor deosebite de muncă, astfel cum sunt prevăzute în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, de către persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;

c)8% datorată în cazul condițiilor speciale de muncă, astfel cum sunt prevăzute în Legea nr. 263/2010, de către persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2018Modificat lit. a), lit. b), lit. c)OUG nr. 79/2017Vezi modificarea
01.01.2016Intrat în vigoareLegea nr. 227/2015Forma inițială