Închide

Codul fiscal · Comparație

Art. 145 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate pentru persoanele fizice prevăzute la art. 136 lit. f)

Versiunea veche
01.01.2016 → 05.01.2017Forma dată de Legea nr. 227/2015
Versiunea nouă
06.01.2017 → 31.12.2017Modificată prin OUG nr. 3/2017
Opțiuni de comparație
1 schimbare în alin. (2) · 5 alineate neschimbate

(1)Pentru persoanele fizice prevăzute la art. 136 lit. f), baza lunară de calcul al contribuției individuale de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat o reprezintă:

Neschimbat între cele două versiuni

a)câștigul salarial brut lunar în lei, corespunzător funcției în care personalul român trimis în misiune permanentă în străinătate, de către persoanele juridice din România, este încadrat în țară;

Neschimbat între cele două versiuni

b)ultimul salariu avut înaintea plecării, care nu poate depăși plafonul de 3 salarii de bază minime brute pe țară, în cazul soțului/soției care însoțește personalul trimis în misiune permanentă în străinătate și căruia/căreia i se suspendă raporturile de muncă sau raporturile de serviciu;

Neschimbat între cele două versiuni

c)totalitatea drepturilor salariale corespunzătoare funcției de încadrare în cazul membrilor corpului diplomatic și consular al României, cărora li se suspendă raporturile de muncă ca urmare a participării la cursuri ori alte forme de pregătire în străinătate, pe o durată care depășește 90 de zile calendaristice, precum și în cazul categoriilor de personal trimise în misiune temporară sau permanentă în străinătate, prevăzute prin hotărâre a Guvernului.

Neschimbat între cele două versiuni

(2)Prevederile art. text eliminat: 139 (sfârșit)text adăugat: 143 (sfârșit) alin. (2)text eliminat: și (3) (sfârșit), text eliminat: respectiv cele ale art. 140 (sfârșit)referitoare la plafonarea bazei de calcul al contribuției de asigurări socialetext adăugat: , (sfârșit) se aplică și în cazul persoanelor prevăzute la art. 136 lit. f), excepție fiind în cazul soțului/soției care însoțește personalul trimis în misiune permanentă în străinătate, pentru care plafonarea bazei de calcul al contribuției de asigurări sociale se face la 3 salarii de bază minime pe țară.

Modificat prin OUG nr. 3/2017· în vigoare din 06.01.2017

(3)Salariul de bază minim brut pe țară, prevăzut la alin. (1) și (2), este salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată aprobat prin hotărâre a Guvernului.

Neschimbat între cele două versiuni
text eliminattext adăugatAlineatele sunt comparate după numărul lor. Diferențe la nivel de cuvânt. La nivel de caracter

Versiunea veche: Fișierul sursăVersiunea nouă: Fișierul sursăSursa oficială: legislatie.just.ro

Aceeași lege a mai schimbat în Codul fiscal

ArticolCe s-a întâmplat
Art. 22^1 Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfășoară exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltareIntrat în vigoareDeschide
Art. 47 Definiția microîntreprinderiiModificat lit. c)Compară
Art. 48 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderiiCompletat cu alin. (7)Compară
Art. 51 Cotele de impozitareModificat alin. (1) lit. a), alin. (1) lit. b)Compară
Art. 52 Reguli de ieșire din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor în cursul anuluiModificat alin. (1)Compară
Art. 60 ScutiriCompletat cu pct. 4Compară
Art. 78 Determinarea impozitului pe veniturile din salarii și asimilate salariilorModificat rândul 4Compară
Art. 111 Definirea venitului din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personalModificat alin. (1), rândul 1, rândul 2, alin. (1) lit. a), alin. (1) lit. b), rândul 3, rândul 4, rândul 5, rândul 6Compară
Art. 139 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilorModificat alin. (2), alin. (3)Compară
Art. 140 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori sau persoane asimilate acestoraModificat rândul 1Compară
Art. 143 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate pentru persoanele fizice care beneficiază de drepturi bănești lunare ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legiiModificat alin. (2), alin. (4)Compară
Art. 144 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate pentru persoanele fizice care beneficiază de indemnizații de asigurări sociale de sănătateModificat rândul 1Compară
Art. 146 Stabilirea și plata contribuțiilor de asigurări socialeModificat alin. (6), alin. (8)Compară
Art. 148 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 137 alin. (1) lit. b) și b^1)Modificat alin. (1), alin. (2), alin. (3)Compară
Art. 149Modificat rândul 1Compară
Art. 157Modificat alin. (3)Compară
Art. 160Modificat alin. (3)Compară
Art. 161Modificat alin. (2)Compară
Art. 162Modificat alin. (3)Compară
Art. 170 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice care realizează veniturile prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. b)-h)Modificat alin. (2)Compară
Art. 171Modificat alin. (3)Compară
Art. 172Modificat alin. (3)Compară
Art. 173Modificat alin. (1), alin. (2)Compară
Art. 176Modificat alin. (7), alin. (5)Compară
Art. 177Modificat alin. (3)Compară
Art. 178Modificat alin. (1), alin. (3), alin. (4), alin. (2)Compară
Art. 179Modificat alin. (1) lit. d), alin. (1) lit. e), alin. (1) lit. f), alin. (6^1)Compară

Înapoi la art. 145