Închide

Art. 138Cotele de contribuții de asigurări sociale

Formă anterioară01.01.2016–31.12.2017Verificat față de legislatie.just.ro la 10.10.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului fiscal față de legislatie.just.ro a fost la 10.10.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

Cotele de contribuții de asigurări sociale sunt următoarele:

a)26,3% pentru condiții normale de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 15,8% pentru contribuția datorată de angajator;

b)31,3% pentru condiții deosebite de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 20,8% pentru contribuția datorată de angajator;

c)36,3% pentru condiții speciale de muncă și pentru alte condiții de muncă astfel cum sunt prevăzute în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 25,8% pentru contribuția datorată de angajator.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2018Modificat lit. a), lit. b), lit. c)OUG nr. 79/2017Vezi modificarea
01.01.2016Intrat în vigoareLegea nr. 227/2015Forma inițială