Închide

Art. 296^5

Abrogat la 01.01.201613.03.2015–31.12.2015Verificat față de legislatie.just.ro la 08.03.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Articolul a fost abrogat la 01.01.2016. Se afișează ultimul text care a fost în vigoare.

(1)În sistemul public de pensii, în cazul contribuabililor prevăzuți la art. 296^3 lit. e) și g), baza lunară de calcul o reprezintă suma câștigurilor brute realizate de persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b). Baza de calcul nu poate fi mai mare decât produsul dintre numărul asiguraților pentru care angajatorul datorează contribuție diferențiată în funcție de condițiile de muncă, din luna pentru care se calculează această contribuție datorată bugetului asigurărilor sociale de stat, și valoarea corespunzătoare a de 5 ori câștigul salarial mediu brut. În situația depășirii acestui plafon, în cazul persoanelor prevăzute la art. 296^3 lit. e) și g), care datorează contribuție la bugetul asigurărilor sociale de stat, diferențiată în funcție de condițiile de muncă, baza de calcul la care se datorează această contribuție, corespunzătoare fiecărei condiții de muncă, se stabilește proporțional cu ponderea, în total bază de calcul, a câștigurilor salariale brute realizate în fiecare dintre condițiile de muncă.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(2)Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e) și g), baza lunară de calcul pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate o reprezintă suma câștigurilor brute realizate de persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), corectată cu excepțiile prevăzute la art. 296^15 și art. 296^16 lit. b). În baza lunară de calcul pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate se includ și veniturile prevăzute la art. 296^17 alin. (6).

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(2^1)Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e) și g), baza lunară de calcul al contribuției pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate o reprezintă suma câștigurilor brute realizate de persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), corectată cu excepțiile prevăzute la art. 296^15 și art. 296^16 lit. e). În baza lunară de calcul al contribuției pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate se includ și veniturile prevăzute la art. 296^17 alin. (7). Baza lunară de calcul al contribuției pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate nu poate fi mai mare decât produsul dintre numărul asiguraților din luna pentru care se calculează contribuția și valoarea corespunzătoare a 12 salarii minime brute pe țară garantate în plată.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(3)Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e) și g), baza lunară de calcul pentru contribuția de asigurări pentru șomaj prevăzută de lege reprezintă suma câștigurilor brute acordate persoanelor prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), asupra cărora există, potrivit legii, obligația de plată a contribuției individuale la bugetul asigurărilor pentru șomaj.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(4)Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e), care pot să angajeze forță de muncă pe bază de contract individual de muncă, în condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003

- Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, care au, cu excepția instituțiilor publice definite conform Legii nr. 500/2002

privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și Legii nr. 273/2006

privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, obligația de a plăti lunar contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, baza lunară de calcul a acestei contribuții reprezintă suma câștigurilor brute realizate de salariații încadrați cu contract individual de muncă, potrivit legii, inclusiv de salariații care cumulează pensia cu salariul, în condițiile legii, cu excepția veniturilor de natura celor prevăzute la art. 296^15.

(5)Pentru persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. e) și g), baza lunară de calcul al contribuției de asigurare la accidente de muncă și boli profesionale reprezintă suma câștigurilor brute realizate lunar de persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), respectiv salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din concediul medical, cu excepția cazurilor de accident de muncă sau boală profesională.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(6)La stabilirea bazei lunare de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii prevăzute la alin. (1)-(5) și art. 296^6 - 296^13, se au în vedere excepțiile prevăzute la art. 296^15 și 296^16.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2016AbrogatLegea nr. 227/2015
13.03.2015Modificat alin. (4), rândul 1, rândul 2, rândul 3act nemenționat de sursăVezi modificarea
19.02.2015Modificat alin. (4), rândul 1, rândul 2, rândul 3act nemenționat de sursăVezi modificarea
08.12.2014Modificat alin. (4), rândul 1, rândul 2, rândul 3OUG nr. 125/2011Vezi modificarea
27.06.2014Modificat alin. (4), rândul 1, rândul 2, rândul 3OUG nr. 117/2010Vezi modificarea
01.01.2013Intrat în vigoareOUG nr. 125/2011Forma inițială