Închide

Art. 296^18

Abrogat la 01.01.201613.03.2015–31.12.2015Verificat față de legislatie.just.ro la 08.03.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Articolul a fost abrogat la 01.01.2016. Se afișează ultimul text care a fost în vigoare.

(1)Persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajator, precum și entitățile prevăzute la art. 296^3 lit. f) și g) au obligația de a calcula, de a reține și de a vira lunar contribuțiile de asigurări sociale obligatorii.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(2)Abrogat.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(3)Cotele de contribuții sociale obligatorii sunt următoarele:

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

a)pentru contribuția de asigurări sociale:

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

a^1)26,3% pentru condiții normale de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 15,8% pentru contribuția datorată de angajator;

Legea nr. 123/2014· din 22.09.2014

a^2)31,3% pentru condiții deosebite de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 20,8% pentru contribuția datorată de angajator;

Legea nr. 123/2014· din 22.09.2014

a^3)36,3% pentru condiții speciale de muncă și pentru alte condiții de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 25,8% pentru contribuția datorată de angajator.

Legea nr. 123/2014· din 22.09.2014

b)pentru contribuția de asigurări sociale de sănătate:

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

b^1)5,5% pentru contribuția individuală;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

b^2)5,2% pentru contribuția datorată de angajator;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

c)0,85% pentru contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

d)pentru contribuția la bugetul asigurărilor de șomaj:

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

d^1)0,5% pentru contribuția individuală;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

d^2)0,5% pentru contribuția datorată de angajator;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

e)0,15%-0,85% pentru contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, diferențiată în funcție de clasa de risc, conform legii, datorată de angajator;

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

f)0,25% pentru contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, datorată de angajator.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(4)Cotele prevăzute la alin. (3) se pot modifica prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat și prin legea bugetului de stat, după caz, cu excepția cotei contribuției de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale în cazul șomerilor, prevăzută la art. 296^6, care se suportă integral din bugetul asigurărilor pentru șomaj și se datorează pe toată durata efectuării practicii profesionale în cadrul cursurilor organizate potrivit legii, conform prevederilor art. 80 alin. (2) din Legea nr. 346/2002

privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, republicată.

(5)Calculul contribuțiilor sociale individuale se realizează prin aplicarea cotelor prevăzute la alin. (3) asupra bazei lunare de calcul prevăzute la art. 296^4, corectată cu veniturile specifice fiecărei contribuții în parte, cu excepțiile prevăzute la art. 296^15 și, după caz, la art. 296^16.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(5^1)În cazul în care au fost acordate sume reprezentând salarii sau diferențe de salarii stabilite în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive și irevocabile, actualizate cu indicele de inflație la data plății acestora, contribuțiile sociale datorate potrivit legii se calculează și se rețin la data efectuării plății și se virează până la data de 25 a lunii următoare celei în care au fost plătite aceste sume.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(6)În cazul în care din calcul rezultă o bază de calcul mai mare decât valoarea a de 5 ori câștigul salarial mediu brut, prevăzut la art. 296^4 alin. (3), cota contribuției individuale de asigurări sociale se va aplica asupra echivalentului a de 5 ori câștigul salarial mediu brut, pe fiecare loc de realizare al venitului.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

(7)În situația persoanelor prevăzute la art. 296^3 lit. c), calculul contribuției individuale de asigurări sociale și al contribuției individuale la bugetul asigurărilor pentru șomaj se realizează prin aplicarea cotelor contribuțiilor sociale individuale respective, prevăzute la alin. (3), asupra bazei de calcul stabilite potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010

, cu modificările ulterioare.

(8)Calculul contribuțiilor sociale datorate de angajator și de entitățile prevăzute la art. 296^3 lit. f) și g) se realizează prin aplicarea cotelor prevăzute la alin. (3) asupra bazelor de calcul prevăzute la art. 296^5-296^13, după caz.

(9)Contribuțiile sociale individuale calculate și reținute potrivit alin. (1) se virează la bugetele și fondurile cărora le aparțin până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează sau până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se datorează, după caz, împreună cu contribuția angajatorului ori a persoanelor asimilate angajatorului datorată potrivit legii.

OUG nr. 125/2011· din 01.01.2013

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2016AbrogatLegea nr. 227/2015
13.03.2015Modificat alin. (4), rândul 1, alin. (7), rândul 2act nemenționat de sursăVezi modificarea
19.02.2015Modificat alin. (4), alin. (7), rândul 1, rândul 2act nemenționat de sursăVezi modificarea
08.12.2014Modificat alin. (4), rândul 1, alin. (7), rândul 2OG nr. 30/2011Vezi modificarea
22.09.2014Modificat alin. (3) lit. a^1), alin. (3) lit. a^2), alin. (3) lit. a^3)Legea nr. 123/2014Vezi modificarea
27.06.2014Modificat alin. (4), alin. (7), rândul 1, rândul 2OUG nr. 117/2010Vezi modificarea
01.04.2014Modificat alin. (3) lit. a^1), alin. (3) lit. a^2)act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.02.2014Modificat alin. (3) lit. a^1), alin. (3) lit. a^2), alin. (8)act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.01.2013Intrat în vigoareOUG nr. 125/2011Forma inițială