Închide

Art. 296^19

Abrogat la 01.01.201613.03.2015–31.12.2015Verificat față de legislatie.just.ro la 08.03.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Articolul a fost abrogat la 01.01.2016. Se afișează ultimul text care a fost în vigoare.

(1)Persoanele fizice și juridice prevăzute la art. 296^3 lit. e), la care își desfășoară activitatea sau se afla în concediu medical persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), și entitățile prevăzute la art. 296^3 lit. f) și g) sunt obligate să depună lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se datorează contribuțiile, Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^1)Prin excepție de la prevederile alin. (1), plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor prevăzuți la art. 58 alin. (2), în calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate aferentă fiecărei luni a trimestrului, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^2)Depunerea trimestrială a declarației prevăzute la alin. (1) constă în completarea și depunerea a câte unei declarații pentru fiecare lună din trimestru.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^3)Numărul mediu de salariați se calculează ca medie aritmetică a numărului de salariați din declarațiile prevăzute la alin. (1) depuse pentru fiecare lună din anul anterior.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^4)Pentru persoanele și entitățile prevăzute la alin. (1^1), venitul total se stabilește pe baza informațiilor din situațiile financiare ale anului anterior.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^5)Persoanele și entitățile prevăzute la alin. (1^1) pot opta pentru depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate în condițiile alin. (1), dacă depun declarația privind opțiunea până la data de 31 ianuarie inclusiv.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^6)Persoanele și entitățile prevăzute la alin. (1^1) care au optat pentru depunerea declarației în condițiile alin. (1) pot trece la regimul de declarare prevăzut la alin. (1^1) începând cu luna ianuarie a anului pentru care s-a depus opțiunea.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^7)Persoanele și entitățile prevăzute la alin. (1^1), cu excepția persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și persoanelor fizice care exercită profesii libere, precum și a asocierilor fără personalitate juridică constituite între persoane fizice care, potrivit legii, folosesc personal angajat, care se înființează în cursul anului, aplică regimul trimestrial de declarare începând cu anul înființării dacă, odată cu declarația de înregistrare fiscală, declară că în cursul anului estimează un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv și, după caz, urmează să realizeze un venit total de până la 100.000 euro.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^8)Ori de câte ori în cursul trimestrului persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b) beneficiază de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate sau le încetează calitatea de asigurat, plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor prevăzuți la art. 58 alin. (2), în calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declarația prevăzută la alin. (1) până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit concediul medical sau încetarea calității de asigurat. În acest caz, declarația/declarațiile aferentă/aferente perioadei rămase din trimestru se depune/se depun până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului. În cazul în care încetarea calității de asigurat are loc în luna a doua a trimestrului, se vor depune atât declarația pentru prima lună a trimestrului, cât și cea pentru luna a doua, urmând ca după încheierea trimestrului să se depună numai declarația pentru luna a treia

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^9)Persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b) care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii de la angajatori din state care nu intră sub incidența regulamentelor Uniunii Europene privind coordonarea sistemelor de securitate socială sau din state cu care România nu are încheiate acorduri ori convenții în domeniul securității sociale și care datorează contribuțiile sociale obligatorii pentru salariații lor depun declarația prevăzută la alin. (1), direct sau printr-un reprezentant fiscal/împuternicit, și achită contribuțiile sociale ale angajatorului și cele individuale, numai dacă există un acord încheiat în acest sens cu angajatorul; aceleași obligații le au și persoanele fizice române care obțin venituri din salarii, ca urmare a activității desfășurate la misiunile diplomatice și posturile consulare acreditate în România, în cazul în care misiunile și posturile respective nu optează pentru îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată a contribuțiilor sociale.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^10)Persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b), care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii de la angajatori nerezidenți care nu au sediul social sau reprezentanță în România și care datorează contribuțiile sociale obligatorii pentru salariații lor, potrivit instrumentelor juridice internaționale la care România este parte, au obligația să depună declarația prevăzută la alin. (1) și să achite contribuțiile sociale ale angajatorului și pe cele individuale numai dacă există un acord încheiat în acest sens cu angajatorul.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(1^11)Angajatorii prevăzuți la alin. (1^9) și (1^10) au obligația să transmită organului fiscal competent informații cu privire la acordul încheiat cu angajații.

OUG nr. 88/2013· din 01.02.2014

(1^12)Dacă între angajatorii prevăzuți la alin. (1^9) și (1^10) și persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b) nu au fost încheiate acorduri, obligația privind achitarea contribuțiilor sociale datorate de angajatori, reținerea și virarea contribuțiilor sociale individuale, precum și depunerea declarației prevăzute la alin. (1) revine angajatorilor. Declarația se poate depune direct sau printr-un reprezentant fiscal/împuternicit.

OUG nr. 88/2013· din 01.02.2014

(1^13)În cazul în care angajatorii prevăzuți la alin. (1^9) nu își îndeplinesc obligațiile menționate la alin. (1^12), persoanele prevăzute la art. 296^3 lit. a) și b) care obțin venituri sub formă de salarii de la acești angajatori depun declarația prevăzută la alin. (1) lunar, direct sau printr-un reprezentant fiscal/împuternicit, și achită contribuțiile sociale individuale, iar contribuțiile sociale ale angajatorilor cad în sarcina acestora.

OUG nr. 88/2013· din 01.02.2014

(2)În situația persoanelor prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. f) și i), pentru care plătitorul de venit are obligația reținerii la sursă a contribuțiilor sociale, declararea se face de către plătitorul de venit, prin depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, potrivit prevederilor alin. (1) sau alin. (1^1), după caz, cu respectarea prevederilor alin. (1^8).

OUG nr. 88/2013· din 01.02.2014

(3)Abrogat.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(4)Declarația prevăzută la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe portalul e-România, iar declarația privind opțiunea se depune pe suport hârtie, la sediul autorității fiscale competente.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(5)Prin excepție de la prevederile alin. (4), până la data de 1 iulie 2011, declarația prevăzută la alin. (1) se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanțelor Publice, în format hârtie, semnat și ștampilat, conform legii, însoțit de declarația în format electronic, pe suport electronic.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(6)Modelul, conținutul, modalitatea de depunere și de gestionare a declarației prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin comun al ministrului finanțelor publice, ministrului muncii, familiei și protecției sociale și ministrului sănătății.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(7)Evidența obligațiilor de plată a contribuțiilor sociale datorate de angajatori și asimilații acestora se ține pe baza codului de identificare fiscală, iar cea privind contribuțiile sociale individuale, pe baza codului numeric personal.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(8)Declarația prevăzută la alin. (1) va cuprinde cel puțin:

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

a)codul numeric personal;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

b)numele și prenumele;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

c)date privind calitatea de asigurat;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

d)date referitoare la raporturile de muncă și activitatea desfășurată;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

e)date privind condițiile de muncă;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

f)date privind venituri/indemnizații/prestații;

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

g)date de identificare a persoanei fizice sau juridice care depune declarația.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(9)Datele cu caracter personal cuprinse în declarația prevăzută la alin. (1) sunt prelucrate în condițiile prevăzute de Legea nr. 677/2001

pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.

(10)Ministerul Administrației și Internelor, prin structurile competente, furnizează gratuit date cu caracter personal necesare punerii în aplicare a prezentului titlu, actualizate, pentru cetățenii români, cetățenii Uniunii Europene și ai statelor membre ale Spațiului Economic European, Elveția și pentru străinii care au înregistrată rezidența/șederea în România.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

(11)Conținutul, modalitățile și termenele de transmitere a informațiilor prevăzute la alin. (9) se stabilesc prin protocoale încheiate între beneficiarii acestora și Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date sau Oficiul Român pentru Imigrări, după caz.

OG nr. 15/2012· din 01.01.2013

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2016AbrogatLegea nr. 227/2015
13.03.2015Modificat alin. (9), rândul 1act nemenționat de sursăVezi modificarea
19.02.2015Modificat alin. (9), rândul 1act nemenționat de sursăVezi modificarea
08.12.2014Modificat alin. (9), rândul 1act nemenționat de sursăVezi modificarea
27.06.2014Modificat alin. (9), rândul 1act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.02.2014Modificat alin. (1^11), alin. (1^12), alin. (1^13), alin. (2)OUG nr. 88/2013Vezi modificarea
01.01.2013Intrat în vigoareOG nr. 15/2012Forma inițială