Art. 122
(1)Munca prestata între orele 22,00-6,00 este considerata munca de noapte.
(1^1)Salariatul de noapte reprezinta, după caz:
a)salariatul care efectueaza munca de noapte cel puțin 3 ore din timpul sau zilnic de lucru;
b)salariatul care efectueaza munca de noapte în proportie de cel puțin 30% din timpul sau lunar de lucru.
(2)Durata normala a timpului de lucru, pentru salariatul de noapte, nu va depăși o medie de 8 ore pe zi, calculată pe o perioadă de referința de maximum 3 luni calendaristice, cu respectarea prevederilor legale cu privire la repausul saptamanal.
(2^1)Durata normala a timpului de lucru, pentru salariații de noapte a caror activitate se desfășoară în condiții speciale sau deosebite de muncă, stabilite potrivit dispozițiilor legale, nu va depăși 8 ore pe parcursul oricarei perioade de 24 de ore, în care presteaza munca de noapte.
(3)Angajatorul care, în mod frecvent, utilizeaza munca de noapte este obligat sa informeze despre aceasta inspectoratul teritorial de muncă.
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 05.10.2021 | Text reconfirmat alin. (1) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 18.05.2011 | Text reconfirmat alin. (1), alin. (2), alin. (3) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 30.04.2011 | Text reconfirmat alin. (2^1) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 22.04.2007 | Text reconfirmat alin. (1), alin. (1^1), alin. (1^1) lit. a), alin. (1^1) lit. b), alin. (2), alin. (2^1), alin. (3) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 18.09.2006 | Modificat alin. (1^1), alin. (1^1) lit. a), alin. (1^1) lit. b), alin. (2), alin. (2^1) | OUG nr. 55/2006 | Vezi modificarea |
| 01.03.2003 | Intrat în vigoare | Legea nr. 53/2003 | Forma inițială |