Codul fiscal · Comparație
Art. 180 Contribuția de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuției
- Versiunea veche
- 30.03.2018 → 30.04.2019Forma dată de OUG nr. 25/2018
- Versiunea nouă
- 01.05.2019 → 31.12.2022Modificată prin OUG nr. 26/2019
(1)Următoarele persoane fizice pot opta pentru plata contribuției:
a)persoanele fizice care au estimat pentru anul curent venituri anuale cumulate din cele prevăzute la art. 155 lit. b)-h), sub nivelul plafonului minim prevăzut la art. 170 alin. (2);
b)persoanele fizice care nu realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 155 și nu se încadrează în categoriile de persoane exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate prevăzute la art. 154 alin. (1).
c)text adăugat: persoanele fizice care realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 155, pentru care nu se datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate. (sfârșit)
(2)Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) lit. a) datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate după cum urmează:
a)dacă depun declarația prevăzută la art. 174 alin. (3) până la împlinirea termenului legal de depunere, la o bază de calcul reprezentând valoarea a 6 salarii de bază minime brute pe țară, în vigoare la text eliminat: data depunerii acesteia (sfârșit)text adăugat: termenul legal prevăzut pentru depunerea declarației prevăzute la art. 120 (sfârșit); sau
b)dacă depun declarația prevăzută la art. 174 alin. (3) după împlinirea termenului legal de depunere, la o bază de calcul echivalentă cu valoarea salariului de bază minim brut pe țară în vigoare la text eliminat: data depunerii (sfârșit)text adăugat: termenul legal de depunere a (sfârșit)declarațieitext adăugat: prevăzute la art. 120 (sfârșit), înmulțită cu numărul de luni rămase până la termenul legal de depunere a declarației prevăzute la art. 122, inclusiv luna în care se depune declarația.
(3)Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) lit. b) text adăugat: și c) (sfârșit)datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate, pentru 12 luni, la o bază de calcul egală cu 6 salarii minime brute pe țarătext eliminat: , indiferent de (sfârșit)text adăugat: în vigoare la (sfârșit)data depunerii declarației prevăzute la art. 174 alin. (3)text adăugat: , indiferent de data depunerii acesteia (sfârșit).
Versiunea veche: Fișierul sursăVersiunea nouă: Fișierul sursăSursa oficială: legislatie.just.ro
Aceeași lege a mai schimbat în Codul fiscal
| Articol | Ce s-a întâmplat | |
|---|---|---|
| Art. 139 Baza de calcul al contribuției de asigurări sociale în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor | Completat cu alin. (1) lit. s) | Compară |
| Art. 142 Venituri din salarii și venituri asimilate salariilor care nu se cuprind în baza lunară de calcul al contribuțiilor de asigurări sociale | Modificat lit. t) | Compară |
| Art. 182 Plata contribuției | Modificat alin. (1), alin. (2), rândul 1 | Compară |