Ordonanță de urgență nr. 17/2011
OUG nr. 17/2011
Ultima verificare a OUG nr. 17/2011 față de legislatie.just.ro a fost la 16.02.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.
Textul actului
Articolele I–VIII din 8 (pagina 1 din 1)
Art. I
Ultima modificare: Legea nr. 41/2012 · din 26.03.2012
(1)Creanțele reprezentând comisionul datorat până la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă pentru păstrarea și completarea carnetelor de muncă, respectiv pentru certificarea legalității înregistrărilor efectuate în baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă, republicată, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanță și neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se fac venit la bugetul de stat și au regim de creanță bugetară.
(1^1)În înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, prin angajator se înțelege persoana fizică sau juridică ce poate, potrivit legii, să angajeze forță de muncă pe bază de contract individual de muncă, conform art. 14 alin. (1) din Legea nr. 53/2003
- Codul muncii, republicată.
(2)Administrarea creanțelor bugetare prevăzute la alin. (1) se efectuează de către inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), creanțele bugetare prevăzute la alin. (1) datorate de angajatorii care au înființat sedii secundare în alte județe decât cel în care angajatorul își are sediul se administrează de către inspectoratele teritoriale de muncă pe raza cărora își desfășoară activitatea sediile secundare ale angajatorului.
(4)Abrogat.
Art. II
Ultima modificare: Legea nr. 41/2012 · din 26.03.2012
Abrogat.
Art. III
Ultima modificare: Legea nr. 41/2012 · din 26.03.2012
Abrogat.
Art. IV
Ultima modificare: Legea nr. 41/2012 · din 26.03.2012
(1)Declarațiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun în continuare la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul angajatorul care datorează comisionul.
(2)Pentru sediile secundare ale angajatorilor din alte județe decât cel în care angajatorul își are sediul, declarațiile fiscale prevăzute la alin. (1) se depun la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia își desfășoară activitatea sediul secundar.
Art. V
Ultima modificare: Legea nr. 41/2012 · din 26.03.2012
Abrogat.
Art. VI
Text inițial · din 28.02.2011
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1.La articolul 5, punctele V, VI și VII vor avea următorul cuprins:
"V. stagiu de cotizare - perioada de timp pentru care s-a datorat contribuția de asigurări pentru șomaj atât de către asigurat, cât și de angajator sau, după caz, numai de către asigurat, precum și perioada pentru care persoanele asigurate în sistemul asigurărilor pentru șomaj prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj au datorat și au plătit contribuția de asigurări pentru șomaj;
VI. asigurat - persoana fizică ce realizează venituri, potrivit legii, și pentru care angajatorul este obligat să rețină și să plătească contribuția individuală de asigurări pentru șomaj, precum și persoana care se asigură prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj;
VII. indemnizație de șomaj - o compensație parțială a veniturilor asiguratului ca urmare a pierderii locului de muncă sau a veniturilor absolvenților instituțiilor de învățământ care nu s-au putut încadra în muncă;".
2.La articolul 16, litera b) va avea următorul cuprins:
"b) nu au putut ocupa loc de muncă după absolvirea unei instituții de învățământ;".
3.La articolul 17 alineatul (2), litera c) se abrogă.
4.La articolul 34, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(2) Constituie stagiu de cotizare și perioadele pentru care angajatorul este scutit, în condițiile legii, de plată contribuției datorate la bugetul asigurărilor pentru șomaj."
5.La articolul 37, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 37. - (1) Constituie stagiu de cotizare perioadele în care angajații sau, după caz, și angajatorii au datorat contribuții de asigurări pentru șomaj în sistemul asigurărilor pentru șomaj în România, precum și în alte țări, în condițiile stabilite prin acordurile și convențiile internaționale la care România este parte."
6.La articolul 38 alineatul (1), litera n) se abrogă.
7.La articolul 38, alineatele (2) și (3) vor avea următorul cuprins:
"(2) Indemnizația de șomaj se acordă de la data prevăzută la alin. (1), dacă cererea este înregistrată la agenția pentru ocuparea forței de muncă în termen de 10 de zile de la această dată.
(3)Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai târziu de 12 luni de la data prevăzută la alin. (1), indemnizația de șomaj se acordă începând cu data înregistrării cererii."
Art. VII
Text inițial · din 28.02.2011
Persoanele care solicită dreptul la indemnizație de șomaj înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de acest drept în condițiile stabilite de prevederile legale în vigoare la data solicitării dreptului.
Art. VIII
Text inițial · din 28.02.2011
Alineatul (25) al articolului III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, aprobată prin Legea nr. 279/2010, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:
"(25) Perioadele în care s-au datorat contribuțiile individuale de asigurări pentru șomaj în conformitate cu prevederile prezentului articol constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj."
Modificări aduse
A modificat 15 articole în 3 acte.
| Actul | Intrat în vigoare | Modificat | Total |
|---|---|---|---|
| Legea nr. 76/2002 | 0 | 6 | 6 |
| OUG nr. 58/2010 | 0 | 1 | 1 |
| OUG nr. 17/2011 | 8 | 0 | 8 |
Legea nr. 76/2002 (6 articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. 5 | Modificat rândul 7, rândul 8, rândul 9 | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 16 | Modificat lit. b) | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 17 | Modificat alin. (2) lit. c) | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 17 | Modificat alin. (1) lit. c), alin. (1) lit. j), alin. (2) lit. c) | 26.05.2014 | Compară |
| Art. 34 | Modificat alin. (2) | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 37 | Modificat alin. (1) | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 38 | Modificat alin. (1) lit. n), alin. (2), alin. (3) | 28.02.2011 | Compară |
| Art. 38 | Modificat alin. (1) lit. n) | 26.05.2014 | Compară |
OUG nr. 58/2010 (1 articol)
OUG nr. 17/2011 (8 articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. I | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. II | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. III | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. IV | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. V | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. VI | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. VII | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |
| Art. VIII | Intrat în vigoare | 28.02.2011 | Vezi textul |