Ordonanță de urgență nr. 81/2008
OUG nr. 81/2008
Textul actului
Articolele I–IV din 4 (pagina 1 din 1)
Art. I
Text inițial · din 26.06.2008
Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică, precum și unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, se modifică și se completează, după cum urmează:
1.Articolul 30 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 30. - (1) Limita minimă și limita maximă a salariilor de bază ale consilierilor pentru afaceri europene sunt prevăzute în anexa nr. Ib, cap. III „Funcții specifice unor ministere”, pct. 6.
(2)Stabilirea salariilor de bază individuale ale consilierilor pentru afaceri europene între limitele prevăzute la alin. (1) se face potrivit art. 3 alin. (3) și art. 3^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările ulterioare.
(3)Consilierii pentru afaceri europene beneficiază de sporurile, de majorările și de alte elemente salariale prevăzute de dispozițiile legale aplicabile personalului contractual din autorități și instituții publice și, după caz, prevăzute în mod expres de dispozițiile legale speciale aplicabile în autoritatea sau instituția publică în care își desfășoară activitatea."
2.După articolul 30 se introduc două noi articole, articolele 30^1 și 30^2, cu următorul cuprins:
"Art. 30^1. - (1) Prin excepție de la prevederile art. 11 alin. (1), ordonatorii de credite din cadrul autorităților și instituțiilor publice în care își desfășoară activitatea consilierii pentru afaceri europene pot acorda premii lunare în limita a 10% din cheltuielile cu salariile aferente funcțiilor de consilieri pentru afaceri europene prevăzute în statul de funcții, cu încadrarea în fondurile aprobate anual prin buget cu această destinație. Premiile se pot acorda în cursul anului consilierilor pentru afaceri europene care au realizat sau care au participat direct la obținerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiași an bugetar.
(2)Prin excepție de la prevederile art. 11 alin. (2), ordonatorii principali de credite din cadrul autorităților și instituțiilor publice în care își desfășoară activitatea consilierii pentru afaceri europene pot acorda premii în limită de până la 5% din cheltuielile cu salariile aferente funcțiilor de consilieri pentru afaceri europene prevăzute în statul de funcții, din economiile realizate prin reducerea cheltuielilor cu salariile, fără a depăși valoarea economiilor realizate. Premiile se pot acorda în cursul anului consilierilor pentru afaceri europene care au realizat sau care au participat direct la obținerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase.
(3)Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite din cadrul autorităților și instituțiilor publice în care își desfășoară activitatea consilierii pentru afaceri europene, în limita sumelor alocate cu această destinație de către ordonatorii principali de credite, cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate.
Art. 30^2. - (1) La plecarea în concediul de odihnă, consilierii pentru afaceri europene au dreptul, pe lângă indemnizația de concediu, la o primă egală cu salariul de bază brut din luna anterioară plecării în concediu.
(2)În cazul în care concediul de odihnă se efectuează fracționat, potrivit legii, prima prevăzută la alin. (1) se acordă odată cu indemnizația de concediu cuvenită pentru fracțiunea cea mai mare.
(3)Consilierii pentru afaceri europene care în cursul anului nu au putut efectua concediul de odihnă beneficiază de prima prevăzută la alin. (1) în luna decembrie.
(4)Pentru consilierii pentru afaceri europene care nu au lucrat tot timpul anului în cadrul autorităților sau instituțiilor publice, prima de concediu se acordă proporțional cu perioada în care au lucrat în cadrul acestora, luându-se în calcul salariul de bază brut din ultima lună de activitate anterioară plecării în concediu."
3.La anexa nr. Ib capitolul III "Funcții specifice unor ministere", după punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 6, cu următorul cuprins:
"6. Consilieri pentru afaceri europene din autorități și instituții publice
Nr.
crt.
Funcția
Nivel
studii
Salariul de bază
iunie-decembrie
minim
maxim
1.Consilier pentru afaceri
europene
S
2.154
3.232"
Art. II
Text inițial · din 26.06.2008
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 3 aprilie 2003, se modifică și se completează după cum urmează:
1.La articolul 3, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:
"(2) Salariul de bază și celelalte drepturi salariale ale consilierilor pentru afaceri europene sunt cele prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică, precum și unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale.
(3)Stabilirea salariilor de bază individuale ale consilierilor pentru afaceri europene între limitele prevăzute la art. 30 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 se face prin ordin al conducătorului autorității sau al instituției publice în care aceștia își desfășoară activitatea, pe baza criteriilor și a cotelor procentuale de majorare a salariului de bază prevăzut la limita minimă, după cum urmează:
a)Criteriile și cotele procentuale de majorare pentru consilierii pentru afaceri europene
Denumirea criteriilor
Cota de majorare
(%)
1.Adecvarea la cerințele postului
1-30
2.Experiență în specialitate
minimum 2 ani
10
3.Specializări postuniversitare în
domeniul afacerilor europene sau în
domeniul specific de activitate al
instituției de încadrare
10
b)Corespondența între punctajele realizate la evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale și cota procentuală corespunzătoare aferentă criteriului 1 „Adecvarea la cerințele postului” de la lit. a)
Punctaj realizat
Cotă procentuală aplicată
între 1 și 2
0%
între 2,01 și 3
15%
între 3,01 și 3,50
25%
între 3,51 și 5
30%"
2.După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
"Art. 3^1. - Cota procentuală aferentă criteriului 1 „Adecvarea la cerințele postului” de la art. 3 alin. (3) lit. a) se stabilește de către conducătorul autorității sau al instituției publice în care aceștia își desfășoară activitatea, pe baza rezultatelor obținute în urma evaluării performanțelor profesionale individuale, potrivit Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale și de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 749/1998, cu completările ulterioare. Pentru consilierii pentru afaceri europene debutanți cota se stabilește pe baza evaluării făcute de către comisia de examinare, în funcție de rezultatele obținute la concursul pentru ocuparea postului, potrivit reglementărilor legale în vigoare."
Art. III
Text inițial · din 26.06.2008
(1)Salariul de bază al consilierilor pentru afaceri europene aflați în funcție la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență este de 3.232 lei, așa cum a fost stabilit potrivit art. 30 din Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică, precum și unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale.
(2)Prevederile art. 3 alin. (3) și ale art. 3^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003, cu modificările ulterioare, se aplică în mod corespunzător consilierilor pentru afaceri europene prevăzuți la alin. (1) începând cu 1 octombrie 2010.
Art. IV
Text inițial · din 26.06.2008
Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Hotărârea Guvernului nr. 4/2004 privind repartizarea numărului de consilieri de integrare pe ministere și pentru aprobarea criteriilor de majorare a salariilor de bază ale consilierilor de integrare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 29 din 14 ianuarie 2004, cu modificările ulterioare, se abrogă.
Modificări aduse
A modificat 9 articole în 3 acte.
| Actul | Intrat în vigoare | Modificat | Text reconfirmat | Total |
|---|---|---|---|---|
| OG nr. 10/2008 | 2 | 1 | 0 | 3 |
| OUG nr. 19/2003 | 1 | 0 | 1 | 2 |
| OUG nr. 81/2008 | 4 | 0 | 0 | 4 |
OG nr. 10/2008 (3 articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. 30 | Modificat alin. (1), alin. (2), rândul 1, rândul 2, alin. (3) | 26.06.2008 | Compară |
| Art. 30^1 | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
| Art. 30^2 | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
OUG nr. 19/2003 (2 articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. 3 | Text reconfirmat alin. (2), rândul 1, rândul 2, alin. (3) | 26.06.2008 | Vezi textul |
| Art. 3^1 | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
OUG nr. 81/2008 (4 articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. I | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
| Art. II | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
| Art. III | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |
| Art. IV | Intrat în vigoare | 26.06.2008 | Vezi textul |