Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 226/2008

OUG nr. 226/2008

În vigoare din 31.12.2008Ultima modificare 31.12.2008Sursa oficială: legislatie.just.ro
Atenție: O modificare cunoscută nu este încă preluată în OUG nr. 226/2008: Decizia nr. 439/2013.

Textul actului

Articolele 1–14 din 14 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 31.12.2008

(1)Pentru anul 2009, cotele de contribuții pentru asigurările de sănătate, prevăzute de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc după cum urmează:

a)5,5% pentru cota datorată de angajat, prevăzută la art. 257 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare;

b)5,2% pentru cota datorată de angajatori, prevăzută la art. 258 din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare;

c)10,7% pentru cota datorată de persoanele prevăzute la art. 259 alin. (6) din Legea nr. 95/2006, cu modificările și completările ulterioare.

(2)Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.

Art. 2

Text inițial · din 31.12.2008

(1)În temeiul prevederilor art. 18 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2009 cotele de contribuție de asigurări sociale se stabilesc după cum urmează:

a)28% pentru condiții normale de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 18,5% datorată de angajatori;

b)33% pentru condiții deosebite de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 23,5% datorată de angajatori;

c)38% pentru condiții speciale de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 28,5% datorată de angajatori.

(2)În cota de contribuție individuală de asigurări sociale prevăzută la alin. (1) este inclusă și cota de 2,5% aferentă fondurilor de pensii administrate privat, prevăzută de Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(3)Cotele prevăzute la alin. (1) și (2) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.

Art. 3

Text inițial · din 31.12.2008

(1)În temeiul Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, și al Legii nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, cu modificările ulterioare, pentru anul 2009 se stabilesc următoarele cote ale contribuțiilor:

a)contribuția datorată de angajatori la bugetul asigurărilor pentru șomaj este de 0,5 %;

b)contribuția individuală datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj este de 0,5%;

c)contribuția datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj este de 1%;

d)contribuția datorată de angajator la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale este de 0,25%.

(2)Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.

Art. 4

Text inițial · din 31.12.2008

(1)Cotele de contribuții datorate de angajatori în funcție de clasa de risc, potrivit prevederilor Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc de la 0,15% la 0,85%, aplicate asupra sumei veniturilor brute realizate lunar.

(2)Cotele prevăzute la alin. (1) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.

Art. 5

Text inițial · din 31.12.2008

Pentru plata drepturilor cuvenite pe anul 2009, cheltuielile pentru transmiterea și achitarea drepturilor finanțate din bugetul asigurărilor sociale de stat și a drepturilor finanțate din bugetul asigurărilor pentru șomaj se stabilesc prin aplicarea coeficientului de până la 1,03% asupra sumelor virate și se suportă din bugetele din care se finanțează drepturile respective.

Art. 6

Text inițial · din 31.12.2008

(1)Începând cu data de 1 ianuarie 2009, valoarea punctului de pensie reglementat de Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, este de 697,5 lei.

(2)Valoarea punctului de pensie prevăzută la alin. (1) se va aplica până la data de 1 a lunii următoare publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

Art. 7

Text inițial · din 31.12.2008

Pentru anul 2009, cuantumul ajutorului de deces se stabilește, în condițiile legii, în cazul:

a)asiguratului sau pensionarului, la 1.702 lei;

b)unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la 851 lei.

Art. 8

Text inițial · din 31.12.2008

Instituțiile publice centrale și locale, așa cum sunt definite prin Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, și prin Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanțare și de subordonare, inclusiv activitățile finanțate integral din venituri proprii, înființate pe lângă instituțiile publice, cu excepția instituțiilor finanțate integral din venituri proprii, nu acordă tichete de masă în anul 2009 personalului din cadrul acestora.

Art. 9

Text inițial · din 31.12.2008

Compensarea în bani pentru tichetele de călătorie pe calea ferată neutilizate în anul 2008, prevăzută la art. 4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 71/2004 privind acordarea unor facilități familiilor de pensionari, aprobată prin Legea nr. 565/2004, cu modificările ulterioare, nu se acordă.

Art. 10

Text inițial · din 31.12.2008

Alineatul (3) al articolului 259 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

"(3) Contribuția pentru veniturile din pensii aflate sub limita sumei neimpozabile din pensii prevăzute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se datorează și se calculează începând cu data de 1 ianuarie 2010."

Art. 11

Text inițial · din 31.12.2008

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 14/2008 pentru acordarea unui ajutor suplimentar familiilor și persoanelor singure cu venituri reduse, care utilizează gaze naturale pentru încălzirea locuinței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2008, se modifică și se completează după cum urmează:

1.La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

"(2) Sumele rămase neutilizate la sfârșitul anului 2008 vor fi reportate și utilizate în anul 2009 cu aceeași destinație."

2.Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:

"Art. 4. - Ajutoarele suplimentare prevăzute la art. 1 alin. (1) se acordă de Agenția Națională pentru Prestații Sociale, prin agențiile județene pentru prestații sociale, respectiv a municipiului București, denumite în continuare agenții teritoriale."

3.În cuprinsul ordonanței de urgență, sintagma direcții teritoriale se înlocuiește cu sintagma agenții teritoriale, iar la articolul 12, denumirea Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse se înlocuiește cu denumirea Agenția Națională pentru Prestații Sociale.

Art. 12

Text inițial · din 31.12.2008

Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.008 din 14 noiembrie 2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

"Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani, precum și de o indemnizație lunară în cuantum de 600 lei sau, opțional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni, dar nu mai mult de 4.000 lei."

Art. 13

Text inițial · din 31.12.2008

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 14/2008 pentru acordarea unui ajutor suplimentar familiilor și persoanelor singure cu venituri reduse, care utilizează gaze naturale pentru încălzirea locuinței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 27 februarie 2008, cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.

Art. 14

Text inițial · din 31.12.2008

Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 192/2008 privind aprobarea unor măsuri de relaxare fiscală în vederea creșterii economice și a numărului locurilor de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 815 din 4 decembrie 2008.

Modificări aduse

A modificat 25 de articole în 5 acte.

ActulIntrat în vigoareModificatText reconfirmatTotal
Legea nr. 76/20021001
Legea nr. 95/20060011
OUG nr. 148/20050101
OUG nr. 14/20080808
OUG nr. 226/2008140014

Legea nr. 76/2002 (1 articol)

ArticolulModificareaDataText
Art. 84^3Intrat în vigoare01.01.2009Vezi textul

Legea nr. 95/2006 (1 articol)

ArticolulModificareaDataText
Art. 259Text reconfirmat alin. (6)01.01.2009Vezi textul

OUG nr. 148/2005 (1 articol)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Modificat rândul 101.01.2009Compară

OUG nr. 14/2008 (8 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 4Modificat rândul 101.01.2009Compară
Art. 7Modificat alin. (1), rândul 1, rândul 2, alin. (3), rândul 3, rândul 401.01.2009Compară
Art. 8Modificat alin. (2)01.01.2009Compară
Art. 9Modificat alin. (2), alin. (3)01.01.2009Compară
Art. 11Modificat alin. (2), alin. (4)01.01.2009Compară
Art. 12Modificat rândul 101.01.2009Compară
Art. 14Modificat alin. (1)01.01.2009Compară
Art. 15Modificat alin. (1), alin. (2), rândul 101.01.2009Compară

OUG nr. 226/2008 (14 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 7Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 8Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 9Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 10Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 11Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 12Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 13Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul
Art. 14Intrat în vigoare31.12.2008Vezi textul