Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Lege nr. 45/2025

Legea nr. 45/2025

În vigoare din 11.04.2025Ultima modificare 11.04.2025Sursa oficială: legislatie.just.ro
Atenție: O modificare cunoscută nu este încă preluată în Legea nr. 45/2025: HG nr. 711/2025.

Textul actului

Articolele I–II din 2 (pagina 1 din 1)

Art. I

Text inițial · din 11.04.2025

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1.La articolul 16, după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

g)nu au putut ocupa loc de muncă și sunt victime ale violenței domestice protejate prin ordin de protecție emis potrivit dispozițiilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori ale traficului de persoane, astfel cum sunt definite potrivit Legii nr. 678/2001 privind prevenirea și combaterea traficului de persoane, cu modificările și completările ulterioare.

2.La articolul 66, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

Articolul 66

(1)Persoanele prevăzute la art. 16 lit. a), b) și d)-g), precum și persoanele care desfășoară activități în mediul rural și nu realizează venituri lunare sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință în vigoare și care sunt înregistrate la agențiile pentru ocuparea forței de muncă beneficiază, în mod gratuit, de servicii de formare profesională.

3.La articolul 85, alineatele (1) și (8) se modifică și vor avea următorul cuprins:

Articolul 85

(1)Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, șomeri în vârstă de peste 45 de ani, șomeri care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale, șomeri de lungă durată, tineri NEET sau persoane aflate în una dintre situațiile prevăzute la art. 16 lit. g) primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puțin 18 luni.

........................................................................

(8)Facilitățile prevăzute la alin. (1), (2) și (5) se acordă angajatorilor în situația în care persoanele din categoriile prevăzute la aceste alineate sunt înregistrate ca șomeri în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București.

Art. II

Text inițial · din 11.04.2025

În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și a Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, va modifica Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.

Modificări aduse

A modificat 5 articole în 2 acte.

ActulIntrat în vigoareModificatCompletat cuTotal
Legea nr. 76/20020213
Legea nr. 45/20252002

Legea nr. 76/2002 (3 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 16Completat cu lit. g)11.04.2025Compară
Art. 66Modificat alin. (1)11.04.2025Compară
Art. 85Modificat alin. (1), alin. (8)11.04.2025Compară

Legea nr. 45/2025 (2 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. IIntrat în vigoare11.04.2025Vezi textul
Art. IIIntrat în vigoare11.04.2025Vezi textul