Închide

Art. 56

Formă anterioară01.04.2010–29.04.2011Verificat față de legislatie.just.ro la 20.07.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului muncii față de legislatie.just.ro a fost la 20.07.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

Contractul individual de muncă existent încetează de drept:

a)la data decesului salariatului;

OUG nr. 55/2006· din 18.09.2006

b)la data ramanerii irevocabile a hotărârii judecătorești de declarare a mortii sau a punerii sub interdictie a salariatului;

d)la data îndeplinirii cumulative a condițiilor de vârstă standard și a stagiului minim de cotizare pentru pensionare;

e)ca urmare a constatarii nulitatii absolute a contractului individual de muncă, de la data la care nulitatea a fost constatata prin acordul părților sau prin hotărâre judecătorească definitivă;

f)ca urmare a admiterii cererii de reintegrare în functia ocupata de salariat a unei persoane concediate nelegal sau pentru motive neintemeiate, de la data ramanerii definitive a hotărârii judecătorești de reintegrare;

g)ca urmare a condamnarii la executarea unei pedepse privative de libertate, de la data ramanerii definitive a hotărârii judecătorești;

h)de la data retragerii de către autoritățile sau organismele competente a avizelor, autorizațiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei;

Legea nr. 53/2003· din 01.03.2003

i)ca urmare a interzicerii exercitarii unei profesii sau a unei functii, ca măsura de siguranță ori pedeapsa complementara, de la data ramanerii definitive a hotărârii judecătorești prin care s-a dispus interdictia;

j)la data expirarii termenului contractului individual de muncă incheiat pe durata determinata;

k)retragerea acordului parintilor sau al reprezentantilor legali, în cazul salariatilor cu vârsta cuprinsa între 15 și 16 ani.

(2)Pentru situațiile prevăzute la alin. (1) lit. d)-k), constatarea cazului de încetare de drept a contractului individual de muncă se face în termen de 5 zile lucrătoare de la intervenirea acestuia, în scris, prin decizie a angajatorului, și se comunică persoanelor aflate în situațiile respective în termen de 5 zile lucrătoare.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
18.08.2022Text reconfirmat alin. (1) lit. b)act nemenționat de sursăVezi modificarea
11.05.2019Text reconfirmat alin. (1) lit. c)act nemenționat de sursăVezi modificarea
14.11.2018Text reconfirmat alin. (1) lit. c)act nemenționat de sursăVezi modificarea
25.01.2015Text reconfirmat alin. (1) lit. c)act nemenționat de sursăVezi modificarea
18.05.2011Text reconfirmat alin. (2)act nemenționat de sursăVezi modificarea
30.04.2011Text reconfirmat lit. a), lit. b), lit. d)act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.04.2010Text reconfirmat rândul 1, lit. d)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.04.2007Text reconfirmat rândul 1, lit. b), lit. d), lit. e), lit. f), lit. g), lit. i), lit. j), lit. k)act nemenționat de sursăVezi modificarea
18.09.2006Modificat lit. a), lit. b), lit. c)OUG nr. 55/2006Vezi modificarea
22.12.2005Modificat lit. g)Legea nr. 371/2005Vezi modificarea
05.07.2005Modificat lit. d), lit. g)OUG nr. 65/2005Vezi modificarea
01.03.2003Intrat în vigoareLegea nr. 53/2003Forma inițială