Titlul V Contribuții sociale obligatorii › Capitolul II Contribuțiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat › Secțiunea a 2-a Veniturile pentru care se datorează contribuția și cotele de contribuții
Art. 138Cotele de contribuții de asigurări sociale
Cotele de contribuții de asigurări sociale sunt următoarele:
a)26,3% pentru condiții normale de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 15,8% pentru contribuția datorată de angajator;
b)31,3% pentru condiții deosebite de muncă, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 20,8% pentru contribuția datorată de angajator;
c)36,3% pentru condiții speciale de muncă și pentru alte condiții de muncă astfel cum sunt prevăzute în Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, din care 10,5% pentru contribuția individuală și 25,8% pentru contribuția datorată de angajator.
Sursa oficială: legislatie.just.roFișierul sursăRaportează o problemă cu acest text
Ultima verificare a Codului fiscal față de legislatie.just.ro a fost la 10.10.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.
Versiuni
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 01.01.2018 | Modificat lit. a), lit. b), lit. c) | OUG nr. 79/2017 | Vezi modificarea |
| 01.01.2016 | Intrat în vigoare | Legea nr. 227/2015 | Forma inițială |