Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 83/2018

OUG nr. 83/2018

În vigoare din 17.09.2018Ultima modificare 17.09.2018Sursa oficială: legislatie.just.roVerificat față de legislatie.just.ro la 03.11.2026

Textul actului

Articolele 1–6 din 6 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 17.09.2018

(1)Prevederile prezentei ordonanțe de urgență reglementează acordarea unei măsuri de protecție socială pentru persoanele concediate individual sau colectiv, după caz, pentru motive care nu țin de persoana salariatului, în conformitate cu art. 67 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(2)Persoanele prevăzute la alin. (1) sunt concediate din cadrul societăților din sectorul crescătorilor de suine a căror activitate a fost afectată de virusul pestei porcine africane, potrivit actului sanitar-veterinar de declarare a bolii, eliberat de medicul veterinar oficial al circumscripției sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor oficiale, unde a fost declarată boala.

Art. 2

Text inițial · din 17.09.2018

(1)Persoanele concediate prevăzute la art. 1 beneficiază de o compensație, neimpozabilă în sensul art. 62 lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în valoare de 500 lei, care se acordă lunar, pentru o perioadă de maximum 6 luni, începând cu data încetării contractului individual de muncă.

(2)Compensația prevăzută la alin. (1) este exceptată de la plata contribuțiilor sociale obligatorii prevăzute la art. 2 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

(3)Compensația se acordă, la cerere, pentru fiecare persoană concediată cu o vechime în muncă de minimum 6 luni la una dintre societățile prevăzute la art. 1 alin. (2).

(4)Persoanele concediate pot beneficia o singură dată de compensația prevăzută la alin. (1).

Art. 3

Text inițial · din 17.09.2018

Plata compensației încetează înainte de expirarea perioadei prevăzute la art. 2 alin. (1):

a)la data încadrării în muncă, conform legii, pe perioadă determinată sau pe perioadă nedeterminată prin încheierea unui contract individual de muncă;

b)la data decesului beneficiarului.

Art. 4

Text inițial · din 17.09.2018

(1)Compensația prevăzută la art. 2 alin. (1) se acordă persoanelor concediate, la cerere, cerere care se depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București în a cărei rază teritorială își au domiciliul sau, după caz, reședința, în termen de 30 de zile de la data încetării contractului individual de muncă.

(2)Cererea trebuie însoțită de următoarele documente:

a)actul de identitate, în original și copie;

b)adeverință emisă de angajator din care să reiasă data încetării contractului individual de muncă și care să ateste îndeplinirea condiției de vechime prevăzute la art. 2 alin. (3), în original;

c)decizia de concediere emisă de angajator în condițiile legii, în original și copie.

(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), persoanele prevăzute la art. 1 alin. (2) care beneficiază de indemnizație de șomaj depun, pentru acordarea compensației, doar cererea prevăzută la alin. (1).

(4)În vederea acordării compensației prevăzute la art. 2 alin. (1), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă solicită la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor confirmarea existenței situației de boală la societățile în cauză, în baza unei proceduri aprobate prin ordin comun al celor două instituții.

Art. 5

Text inițial · din 17.09.2018

Compensația prevăzută la art. 2 alin. (1) se plătește de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin structurile sale teritoriale, și este suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Art. 6

Text inițial · din 17.09.2018

(1)Prin excepție de la prevederile art. 4 alin. (1), pentru persoanele cărora le-a încetat contractul individual de muncă, cu respectarea prevederilor art. 2 alin. (3), înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, termenul este de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.

(2)În situația prevăzută la alin. (1), compensația prevăzută la art. 2 alin. (1) se acordă, pentru o perioadă de maximum 6 luni, începând cu data depunerii cererii.

Modificări aduse

A modificat 6 articole în 1 act.

ActulIntrat în vigoareTotal
OUG nr. 83/201866

OUG nr. 83/2018 (6 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare17.09.2018Vezi textul