Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 47/2005

OUG nr. 47/2005

În vigoare din 10.06.2005Ultima modificare 26.09.2005Sursa oficială: legislatie.just.roVerificat față de legislatie.just.ro la 03.11.2026

Textul actului

Articolele 1–9 din 9 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 10.06.2005

Începând cu data de 1 iulie 2005, ca urmare a denominării monedei naționale, veniturile din salarii, precum și cele asimilate salariilor, pensiile și alte drepturi de asigurări sociale, indiferent de sursa de finanțare, indemnizațiile și alte drepturi prevăzute de legi speciale, indemnizațiile de șomaj, ajutoarele și prestațiile sociale, inclusiv alte drepturi de natura celor menționate mai sus, acordate potrivit legii, se stabilesc în monedă nouă, leu nou, denumită în continuare leu.

Art. 2

Text inițial · din 10.06.2005

Operațiunea de conversie în monedă nouă a drepturilor prevăzute la art. 1, existente la data de 30 iunie 2005, se va face prin împărțirea sumelor în moneda veche la 10.000 lei.

Art. 3

Text inițial · din 10.06.2005

(1)Sumele rezultate potrivit prevederilor art. 2, precum și drepturile și obligațiile care se calculează, potrivit legii, prin raportare la aceste sume se rotunjesc la un leu pentru fracțiunile de peste 50 de bani inclusiv și se neglijează fracțiunile de până la 49 de bani inclusiv.

(2)În cazul reținerilor de orice tip din veniturile prevăzute la art. 1, se aplică prevederile alin. (1).

(3)Rezultatul operațiunii de conversie în monedă nouă a sumelor reprezentând rețineri din drepturile prevăzute la art. 1, existente la data de 30 iunie 2005, cu valori mai mici de un leu, se întregesc la un leu.

Art. 4

Ultima modificare: Legea nr. 256/2005 · din 26.09.2005

Prin excepție de la prevederile art. 3, salariile de bază, pensiile, indiferent de sursa de finanțare, și indemnizațiile de șomaj vor fi întregite la un leu în favoarea persoanei care beneficiază de dreptul respectiv.

Art. 5

Text inițial · din 10.06.2005

Suma totală a restanțelor cu titlu de pensie cuvenite pentru perioade anterioare datei de 1 iulie 2005 se denominează cu respectarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență.

Art. 6

Text inițial · din 10.06.2005

Prevederile art. 3 și 4 se aplică și asupra drepturilor prevăzute la art. 1, care se stabilesc după data de 30 iunie 2005.

Art. 7

Text inițial · din 10.06.2005

(1)Elementele de calcul utilizate la determinarea drepturilor prevăzute la art. 1, respectiv valoarea de referință sectorială și alte elemente de calcul de această natură, prevăzute de lege, care, prin aplicarea prevederilor art. 2, rezultă cu patru zecimale, nu se rotunjesc.

(2)La determinarea valorii salariului mediu brut prevăzut la art. 5 alin. (3) și a venitului lunar asigurat prevăzut la art. 23 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, în urma aplicării prevederilor art. 2, se procedează la rotunjirea prevăzută de dispozițiile art. 3 alin. (1).

(3)Valoarea punctului de pensie, stabilită prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2005 nr. 512/2004, cu modificările ulterioare, rezultată în urma aplicării prevederilor art. 2, este de 295,56 lei.

Art. 8

Text inițial · din 10.06.2005

Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică pentru drepturile și obligațiile care se achită începând cu luna iulie 2005.

Art. 9

Text inițial · din 10.06.2005

La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă orice alte dispoziții contrare.

Modificări aduse

A modificat 9 articole în 1 act.

ActulIntrat în vigoareTotal
OUG nr. 47/200599

OUG nr. 47/2005 (9 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 7Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 8Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul
Art. 9Intrat în vigoare10.06.2005Vezi textul