Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 196/2002

OUG nr. 196/2002

În vigoare din 24.12.2002Ultima modificare 24.12.2002Sursa oficială: legislatie.just.ro

Nu avem informații despre actualitatea OUG nr. 196/2002.

Textul actului

Articolele 1–12 din 12 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 24.12.2002

În anul 2003 salariile personalului din învățământ, stabilite potrivit Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea și completarea Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, referitor la stabilirea salariului de baza al personalului din învățământ, și pentru abrogarea unor dispoziții din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupa funcții de demnitate publică, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 23 februarie 2000, cu modificările și completările ulterioare, se majorează în doua etape, astfel:

a)cu 6% începând cu data de 1 ianuarie 2003;

b)cu 9% începând cu data de 1 octombrie 2003 fata de nivelul din luna septembrie 2003.

Art. 2

Text inițial · din 24.12.2002

Valorile coeficienților de multiplicare 1,000 prevăzuți la art. 2 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 662/2001, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001 și prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 187/2001, se majorează cu 6% începând cu data de 1 ianuarie 2003 și cu 9% începând cu data de 1 octombrie 2003 fata de luna septembrie.

Art. 3

Text inițial · din 24.12.2002

(1)Coeficienții de multiplicare și valoarea coeficientului de multiplicare 1,000, utilizați pentru determinarea salariilor de baza stabilite potrivit art. 2, sunt prevăzuți în anexele Ia-IVa pentru perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2003 și în anexele Ib-IVb pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2003.

(2)Indemnizațiile pentru persoanele care ocupa funcții de conducere specifice sunt prevăzute în anexa Va pentru perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2003 și în anexa Vb pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2003.

(3)În valoarea coeficientului de multiplicare 1,000, care începând cu această dată este unica pentru toate anexele la prezenta ordonanță de urgență, este inclusă și majorarea de până la 8,29% acordată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Art. 4

Text inițial · din 24.12.2002

Personalul didactic auxiliar din unitățile de învățământ preuniversitar și din cadrul unităților conexe, respectiv centre și cabinete de asistență psihopedagogică, centre logopedice, cabinete școlare, casa corpului didactic, cluburile sportive școlare, cluburile și palatele copiilor și elevilor, precum și personalul din învățământ, altul decât cel prevăzut în anexele la prezenta ordonanță de urgență, beneficiază în continuare de o creștere a salariilor de baza cu 5%, potrivit Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 33/2002 și Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 66/2002.

Art. 5

Text inițial · din 24.12.2002

(1)Salariile de baza individuale avute în luna decembrie 2002, situate între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, cu modificările și completările ulterioare, vor fi majorate începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 6% și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 9% fata de nivelul din luna septembrie.

(2)În cazul în care salariul de baza individual majorat cu 6% de la data de 1 ianuarie 2003 se situează sub limita minima stabilită pe baza coeficientului minim și a valorii coeficientului de multiplicare 1,000, prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență, se acordă nivelul prevăzut la limita minima.

Art. 6

Text inițial · din 24.12.2002

(1)În anul 2003 personalul salarizat între limitele prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență poate beneficia, pe lângă creșterile salariale acordate potrivit art. 1, și de o creștere salariala prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în anul 2002, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile prevăzute de lege pentru anul 2003.

(2)Evaluarea performantelor profesionale individuale se efectuează până la data de 31 mai 2003.

Art. 7

Text inițial · din 24.12.2002

Salariile de baza calculate potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență vor fi rotunjite din 1.000 în 1.000 lei în favoarea salariatului.

Art. 8

Text inițial · din 24.12.2002

(1)Promovarea personalului în anul 2003 se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie promovata persoana, cu excepția cazurilor menționate în legi speciale și cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile de personal.

(2)Promovarea în condițiile legii a persoanelor încadrate pe funcția de debutant, precum și a celor care au absolvit studii de nivel superior în specialitatea în care își desfășoară activitatea se face prin transformarea postului pe care acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.

Art. 9

Text inițial · din 24.12.2002

Absolvenții învățământului superior de lungă sau de scurta durata, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o creștere de până la 20% a salariului de baza avut.

Art. 10

Text inițial · din 24.12.2002

În vederea stabilirii salariului de baza, în termen de 15 zile de la reluarea activității, persoanele angajate în învățământ aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate din instituțiile de învățământ, ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate, și persoanele care revin în funcția din care au fost suspendate, în condițiile legii, vor fi evaluate prin examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator:

a)cu persoanele care promovează acest examen se va proceda în același mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs;

b)persoanelor care nu promovează acest examen li se atribuie salariul avut anterior sau, după caz, salariul minim al funcției avute anterior.

Art. 11

Text inițial · din 24.12.2002

(1)Ordonatorii principali de credite pot aproba în anul 2003, o dată pe trimestru, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 și cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru posturile vacante, utilizarea unui număr mai mare de posturi de nivel inferior, prin reducerea corespunzătoare a unui număr de posturi de nivel superior.

(2)Pentru ordonatorii principali de credite finantati integral de la bugetul de stat aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu avizul Ministerului Finanțelor Publice.

Art. 12

Text inițial · din 24.12.2002

Anexele la prezenta ordonanță de urgență modifica și înlocuiesc, începând cu data de 1 ianuarie 2003, anexele nr. 1, 2 și 3 la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr. 662/2001.

Modificări aduse

A modificat 12 articole în 1 act.

ActulIntrat în vigoareTotal
OUG nr. 196/20021212

OUG nr. 196/2002 (12 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 7Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 8Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 9Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 10Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 11Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul
Art. 12Intrat în vigoare24.12.2002Vezi textul