Ordonanță de urgență nr. 192/2002
OUG nr. 192/2002
Ultima verificare a OUG nr. 192/2002 față de legislatie.just.ro a fost la 20.10.2025, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.
Textul actului
Articolele 1–29 din 29 (pagina 1 din 1)
Capitolul 1 Dispoziții generale
Art. 1
Text inițial · din 01.01.2003
Dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență se aplică în anul 2003 funcționarilor publici din autoritățile și instituțiile publice finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale și bugetele fondurilor speciale.
Art. 2
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Din fondurile bugetare alocate prin bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele locale și bugetele fondurilor speciale ordonatorii principali de credite repartizează pentru aparatul propriu și pentru unitățile subordonate sumele destinate cheltuielilor cu salariile, în vederea realizării atribuțiilor autorității sau instituției publice.
(2)Gestiunea sistemului de salarizare a funcționarilor publici se asigura de fiecare ordonator principal de credite, cu încadrarea în resursele financiare alocate anual și în numărul de posturi aprobate potrivit legii.
Art. 3
Text inițial · din 01.01.2003
Monitorizarea și controlul aplicării prevederilor legale privind salarizarea funcționarilor publici se realizează de către Ministerul Administrației Publice prin Agenția Naționala a Funcționarilor Publici, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Ministerul Finanțelor Publice, potrivit atribuțiilor din domeniul de activitate al acestor instituții, cu excepția autorităților prevăzute la art. 101 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare.
Capitolul 2 Elementele sistemului de salarizare
Art. 4
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Sistemul de salarizare a funcționarilor publici, stabilit conform prezentei ordonanțe de urgență, are în vedere următoarele:
a)crearea unui sistem unitar de salarizare aplicabil tuturor funcționarilor publici;
b)crearea unei ierarhizari a sistemului de salarizare pe categorii, clase și grade;
c)salarizarea funcționarilor publici în raport cu activitatea depusa și cu importanța acesteia.
(2)Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, sporurile, premiile, stimulentele și alte drepturi.
Art. 5 Salarii de baza
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Salariile de baza se stabilesc în mod diferențiat, avându-se în vedere realizarea unei ierarhii juste și motivate în sistem de cariera, în raport cu natura competentelor, cu activitatea desfășurată și cu importanța ei, corespunzător cerințelor categoriei, clasei și gradului funcției publice.
(2)În cadrul fiecărei categorii salariile de baza se diferentiaza pe 3 clase, iar în cadrul acestora pe 3 grade, astfel încât să se asigure posibilitatea diferentierii salariilor de baza individuale în raport cu nivelul pregătirii profesionale a fiecărei persoane și cu experienta acesteia în activitate.
(3)În cadrul fiecărei clase diferentierea salariilor de baza se face pe un număr de 3 grade, asigurându-se diferentierea salariilor de baza individuale atât în raport cu condițiile prevăzute de lege pentru avansarea în grad, cat și cu calitățile personale dovedite în activitate.
(4)Pentru funcțiile cu același nivel de studii, specifice diferitelor domenii de activitate bugetară, salariile de baza se diferentiaza în raport cu răspunderea și importanța socială a domeniului de activitate, cu prioritățile de dezvoltare sau de creștere a calității serviciilor în anumite domenii, precum și cu necesitățile de atragere a personalului de specialitate spre anumite activități.
(5)Salariile de baza se diferentiaza și în raport cu nivelul la care se prestează activitatea, respectiv la nivel central sau la nivel local.
(6)Funcționarii publici care ocupa funcții publice specifice, aprobate potrivit legii, sunt salarizați prin asimilare cu funcțiile publice prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență. Stabilirea asimilarii salarizarii funcționarilor publici care ocupa funcții publice specifice se face în raport cu categoria, clasa și gradul funcției publice respective, prin ordin sau dispoziție a conducătorului autorității sau instituției publice.
Art. 6
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Salariile de baza și indemnizațiile de conducere pentru funcțiile publice din aparatul Administrației Prezidențiale, Parlamentului, Guvernului, Curții Supreme de Justiție, Parchetului de pe lângă Curtea Suprema de Justiție, Curții Constituționale, Consiliului Legislativ, Consiliului Concurentei, Avocatului Poporului, Curții de Conturi, Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității și Consiliului Național al Audiovizualului sunt prevăzute în anexa nr. I.
(2)Salariile de baza și indemnizațiile de conducere pentru funcțiile publice din aparatul propriu al ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, al Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, al Inspecției Muncii, al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă sunt prevăzute în anexa nr. II.
(3)Salariile de baza și indemnizațiile de conducere pentru funcțiile publice din aparatul propriu al prefecturilor, al instituțiilor subordonate autorităților sau instituțiilor publice centrale, al serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale altor organe de specialitate ale administrației publice centrale din unitățile administrativ-teritoriale, inspectoratelor teritoriale de muncă, caselor de asigurări de sănătate județene și a municipiului București, al Casei de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, al Casei Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței, al caselor județene de pensii și a municipiului București, al agentiilor județene pentru ocuparea forței de muncă și a municipiului București, precum și din aparatul propriu al consiliilor județene și al Consiliului General al Municipiului București sunt prevăzute în anexa nr. III.
(4)Salariile de baza și indemnizațiile de conducere pentru funcțiile publice din aparatul propriu al consiliilor locale și al instituțiilor din subordinea consiliilor județene sau consiliilor locale sunt prevăzute în anexa nr. IV.
Art. 7
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Pentru funcționarii publici care ocupa o funcție de conducere salariul de baza este cel corespunzător funcției de execuție în care acesta este încadrat, la care se adauga o indemnizație de conducere, care face parte din salariul de baza și care constituie baza de calcul pentru sporuri și alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de baza, diferențiată în raport cu răspunderea funcției de conducere, cu mărimea compartimentului condus, precum și cu ponderea activității de conducere față de cea de execuție.
(2)Indemnizația de conducere se stabilește la încadrarea în funcție de către ordonatorul de credite și este stabilită în procent fix din salariul de baza corespunzător funcției de execuție, cu excepția funcțiilor publice de conducere prevăzute în anexele nr. I-IV, ale căror salarii de baza cuprind și indemnizația de conducere.
(3)Indemnizația de conducere se acordă și funcționarilor publici care conduc sau coordonează programe/proiecte, pe perioada de derulare a acestora, prevăzute în programul de activitate al instituției, stabilită de ordonatorul de credite, în raport de complexitatea programului/proiectului condus sau coordonat.
Art. 8
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Pentru rezultate deosebite obținute în activitatea desfășurată ordonatorul de credite poate acorda, în limita a 20% din numărul total al funcționarilor publici, prevăzut în statul de funcții, un salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta și care constituie baza de calcul pentru sporuri și alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de baza. Salariile de merit se vor acorda funcționarilor publici încadrați pe funcții de execuție în proporție de două treimi din numărul total stabilit în condițiile prezentului alineat. Ordonatorii principali de credite care au în subordine unități bugetare cu un număr redus de posturi pot aproba ca încadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de merit și în proportiile stabilite pentru funcțiile de execuție să se facă la nivelul unităților respective luate împreună; repartizarea numărului de beneficiari de salariu de merit pe unitățile luate în calcul, în acest caz, se face de către ordonatorul principal de credite.
(2)Funcționarii publici care beneficiază de salariu de merit se stabilesc în fiecare an, după aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obținute în activitatea desfășurată în perioada anterioară.
(3)Pot beneficia de salarii de merit funcționarii publici care nu au fost sancționați disciplinar. Ordonatorii de credite pot stabili, cu avizul consultativ al comisiei paritare, criterii suplimentare pentru acordarea salariilor de merit.
(4)Pentru funcționarii publici nou-angajați salariul de merit se poate acorda după o perioadă de cel puțin 6 luni de la angajare.
(5)Funcționarii publici debutanti nu pot beneficia de salariu de merit pe perioada respectiva.
Art. 9
Ultima modificare: Legea nr. 228/2003 · din 28.05.2003
(1)Încadrarea pe o funcție publică de execuție sau de conducere, precum și avansarea în grad, clasa sau categorie, după caz, se fac potrivit prevederilor Legii nr. 188/1999, cu modificările și completările ulterioare, salariile de baza fiind cele din prezenta ordonanță de urgență.
(2)Pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin unor posturi pe care sunt încadrați funcționari publici și care devin temporar vacante, potrivit legii, pot fi angajate cu contract individual de muncă, pe perioada determinata, alte persoane care îndeplinesc condițiile prevăzute de fișa postului.
(3)Promovarea în condițiile legii a persoanelor încadrate pe funcția de debutant, precum și a celor care au absolvit studii de nivel superior în specialitatea în care își desfășoară activitatea se face prin transformarea postului pe care acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.
(4)Absolvenții învățământului superior de lungă sau de scurta durata, care, la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite, erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, se încadrează pe funcția și categoria corespunzătoare studiilor absolvite, la clasa și gradul care să asigure o creștere de până la 20% a salariului de baza avut. În cazul în care, după aplicarea procentului de 20%, salariul de baza astfel stabilit se situeaza sub nivelul prevăzut pentru clasa a III-a, gradul 3, se va acorda salariul de baza de la acest nivel.
(5)Ordonatorii principali de credite pot transforma posturile vacante aferente funcțiilor publice prevăzute în anexele la legea bugetului de stat și în anexele la legea bugetului asigurărilor sociale de stat în posturi de nivel inferior sau în posturi de același nivel, cu avizul Ministerului Administrației Publice, prin Agenția Naționala a Funcționarilor Publici, și al Ministerului Finanțelor Publice. Fac excepție de la aviz Administrația Prezidentiala, Camera Deputaților, Senatul, Curtea Constituțională, Curtea de Conturi, Consiliul Legislativ, Avocatul Poporului și Consiliul Concurentei.
(6)Prevederile tezei întâi a alin. (5) se aplică în mod corespunzător și ordonatorilor principali de credite din administrația publică locală, numai cu avizul Ministerului Administrației Publice, prin Agenția Naționala a Funcționarilor Publici.
Capitolul 3 Sporuri
Art. 10
Ultima modificare: act nemenționat de sursă · din 28.05.2003
(1)Funcționarii publici salarizați potrivit prezentei ordonanțe de urgență beNeficiază, la funcția de baza, de un spor de vechime în munca de până la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzător timpului lucrat în program normal de lucru, astfel:
Transe de vechime în munca Cota din salariul de baza
între 3 și 5 ani 5%
de la 5 la 10 ani 10%
de la 10 la 15 ani 15%
de la 15 la 20 ani 20%
peste 20 de ani 25%
(2)Sporul corespunzător vechimii în munca se plătește cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în munca, prevăzută la transa respectiva.
Art. 11
Text inițial · din 01.01.2003
Funcționarii publici care, potrivit programului normal de lucru, își desfășoară activitatea în timpul nopții, între orele 22,00 și 6,00, beneficiază, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor pentru munca prestată în timpul nopții de 25% din salariul de baza, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puțin jumătate din programul normal lunar de lucru.
Art. 12
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de funcționarii publici încadrați în funcții de execuție se vor plati cu un spor din salariul de baza, astfel:
a)50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b)100% din salariul de baza pentru orele următoare. Cu spor de 100% se plătesc și orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.
(2)Munca prestată potrivit alin. (1) poate fi compensata cu timp liber corespunzător, la cererea funcționarului public, în condițiile în care orele nu au fost plătite.
(3)Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată și sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă în scris de șeful ierarhic, fără a se depăși 120 de ore anual. În cazuri cu totul deosebite se poate aproba efectuarea orelor suplimentare și peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual, cu aprobarea ordonatorului de credite și cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentanților funcționarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.
Art. 13
Text inițial · din 01.01.2003
Funcționarii publici care poseda titlul științific de "doctor" beneficiază de un spor pentru titlul științific de 15% din salariul de baza, dacă își desfășoară activitatea în domeniul pentru care poseda titlul științific respectiv.
Art. 14
Ultima modificare: Legea nr. 228/2003 · din 28.05.2003
(1)De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, sporul de confidențialitate prevăzut de reglementările în vigoare se acordă numai pentru personalul din cadrul Administrației Prezidențiale, Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat, Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității, Ministerului Afacerilor Externe, Departamentului de Comerț Exterior, Consiliului Legislativ, Instituției Avocatul Poporului și Curții Constituționale.
(2)Categoriile de personal, cuantumurile sporului de confidențialitate, în limitele prevăzute de lege și condițiile de acordare se stabilesc, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat, prin ordin al ordonatorului principal de credite.
Capitolul 4 Premii
Art. 15
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 10% din cheltuielile cu salariile aferente funcțiilor publice, cu încadrarea în fondurile aprobate anual prin buget cu aceasta destinație. Premiile se pot acorda în cursul anului funcționarilor publici care au realizat sau au participat direct la obținerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiași an bugetar.
(2)În cazurile în care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în cursul anului din economiile realizate, în limita a 5% din cheltuielile cu salariile aferente funcțiilor publice prevăzute în bugetul aprobat, pentru funcționarii publici din aparatul propriu și din unitățile subordonate, fără a depăși valoarea economiilor realizate.
(3)Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita sumelor alocate cu aceasta destinație de către ordonatorii principali de credite, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentanților funcționarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.
Art. 16
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Pentru activitatea desfășurată funcționarii publici beneficiază de un premiu anual egal cu salariul mediu lunar de baza, realizat în anul pentru care se face premierea.
(2)Pentru funcționarii publici care nu au lucrat tot timpul anului premiul se acordă proporțional cu perioada în care au lucrat, luându-se în calcul media salariilor de baza lunare, realizate în perioada în care au desfășurat activitate, raportată la perioada întregului an.
(3)Plata premiului anual se va face pentru toți funcționarii publici salarizați potrivit prezentei ordonanțe de urgență, începând cu luna ianuarie a anului următor.
(4)Ordonatorii de credite pot reduce sau anula premiul anual în cazul funcționarilor publici care în cursul anului au fost sancționați disciplinar.
Art. 17
Text inițial · din 01.01.2003
Autoritățile și instituțiile publice care, potrivit legii, au dreptul sa procedeze la confiscarea și valorificarea de bunuri sau să aplice și sa încaseze penalități pot constitui un fond de stimulare a funcționarilor publici în limitele prevăzute de dispozițiile legale în vigoare. Modul de constituire din fiecare sursa și condițiile de utilizare a fondului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului. Stabilirea stimulentelor individuale se va face cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentanților funcționarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.
Capitolul 5 Alte drepturi
Art. 18
Text inițial · din 01.01.2003
Pe perioada în care funcționarii publici sunt trimiși în delegare în alte localități decât cea în care își desfășoară activitatea, autoritățile sau instituțiile publice le acorda indemnizații de delegare și le decontează cheltuielile de transport și de cazare, în condițiile stabilite pentru personalul din instituțiile publice.
Art. 19
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Funcționarii publici numiți temporar într-o funcție publică de conducere pe o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice primesc pe lângă salariul de baza al funcției de execuție în care sunt încadrați și indemnizația corespunzătoare funcției publice de conducere pe care o preiau.
(2)Funcționarii publici pot fi numiți temporar într-o funcție publică de conducere, potrivit alin. (1), numai până la ocuparea acesteia prin concurs, potrivit legii.
(3)Prevederile prezentului articol se aplică, în mod corespunzător, persoanelor angajate cu contract individual de muncă potrivit art. 9 alin. (2).
Art. 20
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Pe durata delegării, detașării sau trecerii temporare într-o alta activitate funcționarii publici în cauza își păstrează funcția, clasa și gradul avute anterior.
(2)Când detasarea sau trecerea temporară în alta activitate se face pe o funcție publică la care este stabilit un salariu de baza mai mare, funcționarii publici detasati sau trecuți temporar în alta activitate au dreptul la acest salariu în condițiile prevăzute de lege.
(3)Pe perioada detașării sau trecerii temporare în alta activitate funcționarii publici primesc, pe lângă salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) și (2), și celelalte drepturi ce se acordă personalului din autoritatea sau instituția publică respectiva.
(4)Drepturile ce se acordă pe timpul detașării sau trecerii temporare în alta activitate se suporta de către autoritatea, instituția publică sau unitatea unde funcționarul public respectiv își desfășoară activitatea.
Art. 21
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Funcționarul public mutat, în cadrul aceleiași autorități, instituții publice sau unități, în alta localitate are dreptul la:
a)rambursarea costului transportului pentru el și membrii familiei sale, precum și pentru bunurile din gospodăria sa;
b)plata unei indemnizații egale cu salariul de baza net din ultima luna;
c)un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.
(2)Mutarea în alta localitate se va putea face, în toate cazurile, numai cu asigurarea unei locuințe de serviciu, în condițiile legii.
(3)De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază și funcționarii publici care solicită să fie transferati în alta unitate situata într-o localitate diferita decât cea de domiciliu, dacă în cererea de transfer s-a făcut aceasta mențiune.
(4)Plata drepturilor respective se suporta de către autoritatea sau instituția publică la care se face transferul.
Art. 22
Text inițial · din 01.01.2003
(1)La încadrarea într-o autoritate, instituție publică sau unitate din alta localitate decât cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea studiilor funcționarii publici beneficiază de o indemnizație de instalare egala cu un salariu de baza corespunzător funcției de debutant în care urmează să fie încadrați.
(2)Indemnizația de instalare poate fi egala cu doua salarii de baza pentru acele localități unde atragerea specialiștilor se face cu mare greutate. Lista localităților respective se aproba prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administrației Publice, după consultarea organizațiilor sindicale din administrația publică.
(3)Funcționarii publici care au beneficiat de indemnizația de instalare și care ulterior au demisionat sau au încetat raporturile de muncă din motive imputabile lor înainte de împlinirea unui an de la instalare vor restitui, în condițiile legii, indemnizația primită, calculată proporțional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de un an.
Art. 23
Text inițial · din 01.01.2003
Funcționarii publici au dreptul la concediu de odihnă și la alte concedii, în condițiile legii.
Art. 24
Text inițial · din 01.01.2003
(1)În cazul în care conducătorul autorității sau instituției publice apreciază ca studiile sunt utile autorității sau instituției publice în care funcționarul public își desfășoară activitatea, pe perioada concediului de studii acordat, în limita a 30 de zile lucrătoare anual din acesta, funcționarului public respectiv i se plătesc salariul de baza corespunzător funcției îndeplinite și, după caz, sporul de vechime.
(2)Funcționarii publici care urmează o formă de specializare sau perfecționare pe o durată mai mare de 1 luna, dar nu mai mult de 1 an, și primesc pe această perioadă drepturile salariale, sunt obligați să se angajeze în scris ca vor lucra de la 1 la 5 ani în autoritatea sau instituția publică respectiva. În cazul nerespectării angajamentului aceștia vor restitui autorității sau instituției publice drepturile salariale primite pe perioada cursurilor de specializare sau perfecționare, proporțional cu timpul rămas până la împlinirea termenului, precum și celelalte drepturi acordate, pe aceeași perioadă, de autoritatea sau instituția publică trimitatoare, cu excepția cazului în care funcționarii publici respectivi nu mai dețin funcțiile publice din motive neimputabile acestora sau în cazul transferului în interesul serviciului. Prevederile prezentului alineat se aplică și în situația prevăzută la alin. (1).
(3)În afară concediului de odihnă funcționarii publici au dreptul, în condițiile legii, la zile de concediu plătit în cazul următoarelor evenimente familiale deosebite:
a)căsătoria funcționarului public - 5 zile lucrătoare;
b)nașterea sau căsătoria unui copil - 3 zile lucrătoare;
c)decesul soțului sau al unei rude ori afin până la gradul III inclusiv al funcționarului public - 3 zile lucrătoare.
Capitolul 6 Dispoziții tranzitorii și finale
Art. 25
Ultima modificare: Legea nr. 228/2003 · din 28.05.2003
(1)În anul 2003 salariile de baza pentru funcționarii publici încadrați pe funcții, categorii, clase și grade sunt cele prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență.
(2)Nivelurile salariilor de baza prevăzute în anexe sunt cele corespunzătoare pentru lunile octombrie-decembrie 2003. În perioada ianuarie-septembrie 2003 funcționarii publici vor beneficia de 38% din suma aferentă creșterii totale a salariilor de baza, calculată ca diferența între salariile de baza cuvenite începând cu luna octombrie 2003, stabilite potrivit alin. (1), și salariile de baza avute în luna decembrie 2002. În situația în care pentru luna ianuarie 2003 suma astfel determinata conduce la un salariu de baza mai mic decât salariul de baza minim brut pe țara, se va acorda valoarea acestuia.
(3)Salariile de baza calculate pentru prima etapa de majorare, potrivit prevederilor alin. (2), vor fi rotunjite din 1.000 lei în 1.000 de lei în favoarea funcționarului public.
(4)Funcționarii publici care în luna decembrie 2002 au un salariu de baza mai mare decât cel stabilit potrivit alin. (1) își mențin în continuare salariile de baza avute.
(5)Pentru funcționarii publici care se încadrează în autorități sau instituții publice în perioada 1 ianuarie 2003 - 30 septembrie 2003 salariile de baza se vor stabili astfel: procentul de creștere de 38% se aplică asupra diferenței dintre salariul de baza pentru funcția respectiva, prevăzut în anexele la prezenta ordonanță de urgență, și salariul de baza, la limita maxima, pentru aceeași funcție, stabilit potrivit reglementărilor în vigoare, pentru luna decembrie 2002.
Art. 26
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Soluționarea contestațiilor în legătură cu stabilirea salariilor de baza, sporurilor, premiilor și a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență este de competența ordonatorilor de credite.
(2)Contestațiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunoștința de actul administrativ de stabilire a salariului.
(3)Ordonatorii de credite vor soluționa contestațiile în termen de 10 zile, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentanților funcționarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.
(4)Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) funcționarul public se poate adresa instanței de contencios administrativ, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicării soluționării contestației.
Art. 27
Text inițial · din 01.01.2003
Salariile de baza prevăzute în prezenta ordonanță de urgență sunt brute, impozabile, potrivit legii, și includ majorarea de până la 8,29%, acordată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.
Art. 28
Text inițial · din 01.01.2003
Anexele nr. I-IV fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.
Art. 29
Text inițial · din 01.01.2003
(1)Prevederile prezentei ordonanțe de urgență intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2003.
(2)Dispozițiile Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind organizarea și funcționarea unor ministere, aprobată cu modificări prin Legea nr. 308/2001, referitoare la salarizarea personalului din aparatul propriu al unor ministere se aplică, în mod corespunzător, și în anul 2003.
(3)Până la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 17 rămân aplicabile reglementările existente privind constituirea și condițiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
Modificări aduse
A modificat 29 de articole în 1 act.
| Actul | Intrat în vigoare | Total |
|---|---|---|
| OUG nr. 192/2002 | 29 | 29 |
OUG nr. 192/2002 (29 de articole)
| Articolul | Modificarea | Data | Text |
|---|---|---|---|
| Art. 1 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 2 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 3 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 4 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 5 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 6 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 7 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 8 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 9 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 10 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 11 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 12 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 13 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 14 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 15 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 16 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 17 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 18 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 19 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 20 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 21 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 22 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 23 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 24 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 25 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 26 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 27 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 28 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |
| Art. 29 | Intrat în vigoare | 01.01.2003 | Vezi textul |