Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 42/2001

OUG nr. 42/2001

În vigoare din 23.03.2001Ultima modificare 23.03.2001Sursa oficială: legislatie.just.ro
Atenție: O modificare cunoscută nu este încă preluată în OUG nr. 42/2001: OUG nr. 207/2002.

Textul actului

Articolele 1–9 din 9 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 23.03.2001

În anul 2001 se asigura o creștere medie salariala corelata cu evoluția estimată a indicelui prețurilor de consum, calculat ca medie a anului 2001 față de luna decembrie 2000, care va fi acordată în trei etape numai pentru următoarele categorii de personal:

a)personalul salarizat potrivit Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificările și completările ulterioare;

b)personalul salarizat potrivit Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea și completarea Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, referitor la stabilirea salariului de baza al personalului din învățământ, și pentru abrogarea unor dispoziții din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupa funcții de demnitate publică, cu modificările și completările ulterioare;

c)diplomatii salarizați potrivit Ordonanței Guvernului nr. 65/1998, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 125/2000;

d)personalul salarizat potrivit Legii nr. 138/1999 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului militar din instituțiile publice de apărare naționala, ordine publică și siguranța naționala, precum și acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste instituții, cu modificările și completările ulterioare;

e)personalul din aparatul propriu al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și personalul caselor de asigurări de sănătate județene, respectiv a municipiului București, constituite în baza Legii asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997, cu modificările și completările ulterioare, salarizat potrivit prevederilor Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 și numit funcționar public potrivit Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare. În mod corespunzător prevederile de mai sus se aplică și personalului din aparatul propriu al Casei Asigurărilor de Sănătate a Apărării Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești, constituită în baza Ordonanței Guvernului nr. 56/1998, precum și personalului din aparatul propriu al Casei de Asigurări de Sănătate a Transporturilor, constituită în baza Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 41/1998.

Art. 2

Text inițial · din 23.03.2001

(1)Salariile de baza prevăzute la limita minima în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 vor fi majorate în anul 2001, începând cu luna martie cu 7%, începând cu luna iunie cu 7% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 6% față de nivelul din luna august.

(2)Salariile de baza prevăzute la limita maxima în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 vor fi majorate în anul 2001, începând cu luna martie cu 3%, începând cu luna iunie cu 3% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 3% față de nivelul din luna august.

(3)Salariile de baza individuale ale personalului care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, avute la data aplicării prezentei ordonanțe de urgență, vor fi majorate începând cu luna martie cu 7%, începând cu luna iunie cu 7% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 6% față de nivelul din luna august, fără a se depăși limita maxima calculată potrivit alin. (2) și fără a se mai aplica procedurile prevăzute prin hotărâri ale Guvernului aprobate în aplicarea art. 12 din Legea nr. 154/1998.

(4)Salariile de baza prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 pentru funcțiile care au un singur nivel de salarizare vor fi majorate începând cu luna martie cu 7%, începând cu luna iunie cu 7% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 6% față de nivelul din luna august.

(5)În mod corespunzător vor fi majorate, potrivit alin. (1)-(4), salariile de baza ale personalului salarizat între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea diplomaților, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 125/2000.

Art. 3

Text inițial · din 23.03.2001

Valoarea de referința sectoriala prevăzută în anexele la Legea nr. 138/1999 va fi majorată începând cu luna martie cu 7%, începând cu luna iunie cu 7% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 6% față de nivelul din luna august.

Art. 4

Text inițial · din 23.03.2001

Valorile coeficienților de multiplicare (ierarhizare), 1,000, prevăzute la art. 2 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, vor fi majorate începând cu luna martie cu 7%, începând cu luna iunie cu 7% față de nivelul din luna mai și începând cu luna septembrie cu 6% față de nivelul din luna august.

Art. 5

Text inițial · din 23.03.2001

La instituțiile și unitățile bugetare la care cheltuielile de personal se asigura și din venituri proprii, constituite potrivit legii, creșterile salariale stabilite în condițiile art. 2 se pot acorda în limita procentelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.

Art. 6

Text inițial · din 23.03.2001

Promovarea personalului în anul 2001, în condițiile legii, se poate face numai cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

Art. 7

Text inițial · din 23.03.2001

Salariile de baza calculate potrivit art. 2-5 vor fi rotunjite din o mie în o mie de lei în favoarea salariatului.

Art. 8

Text inițial · din 23.03.2001

Absolvenții învățământului superior de lungă sau scurta durata, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu un nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o creștere de până la 20% a salariului de baza avut.

Art. 9

Text inițial · din 23.03.2001

Persoanele angajate în sectorul bugetar, aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate din administrația publică centrala ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate și persoanele care revin în funcția publică din care au fost suspendate, în condițiile legii, pot fi evaluate în vederea stabilirii salariului de baza în termen de 15 zile de la reluarea activității, în cazul în care promovează examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, procedându-se în același mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs.

Modificări aduse

A modificat 9 articole în 1 act.

ActulIntrat în vigoareTotal
OUG nr. 42/200199

OUG nr. 42/2001 (9 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 7Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 8Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul
Art. 9Intrat în vigoare23.03.2001Vezi textul