Caută

Închide

De exemplu: „art. 1112 Codul civil”, „Legea 31/1990”

Ordonanță de urgență nr. 187/2001

OUG nr. 187/2001

În vigoare din 29.12.2001Ultima modificare 29.12.2001Sursa oficială: legislatie.just.ro

Nu avem informații despre actualitatea OUG nr. 187/2001.

Textul actului

Articolele 1–13 din 13 (pagina 1 din 1)

Art. 1

Text inițial · din 29.12.2001

În anul 2002 se asigura o creștere salariala, corelata cu evoluția estimată a indicelui prețurilor de consum, ce va fi acordată în doua etape, astfel:

a)8% începând cu data de 1 ianuarie 2002;

b)12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de nivelul din luna septembrie.

Art. 2

Text inițial · din 29.12.2001

(1)Salariile de baza prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 383/2001, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001, atât la limita minima, cat și la limita maxima, se majorează începând cu data de 1 ianuarie 2002 cu 8% și începând cu data de 1 octombrie 2002 cu 12%.

(2)Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul personalului la care în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 este prevăzut un singur nivel de salarizare.

(3)În mod corespunzător prevederilor alin. (1) și (2) se majorează salariile de baza ale personalului încadrat conform anexelor la Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomati, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 81/2001, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 125/2000 și prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001.

Art. 3

Text inițial · din 29.12.2001

(1)Valorile de referința sectoriale în vigoare în luna decembrie 2001 se majorează cu 8% începând cu data de 1 ianuarie 2002 și cu 12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de nivelul din luna septembrie.

(2)Valorile coeficienților de multiplicare (ierarhizare), 1,000, prevăzute la art. 2 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, aprobată prin Legea nr. 662/2001, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001, se majorează cu 8% începând cu data de 1 ianuarie 2002 și cu 12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de luna septembrie.

Art. 4

Text inițial · din 29.12.2001

Pentru funcțiile la care după aplicarea diferențiată a cresterilor de salarii conform prevederilor Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 42/2001 salariul de baza prevăzut pentru limita minima a devansat salariul de baza prevăzut la limita maxima, începând cu data de 1 ianuarie 2002 se stabilește un nivel de salarizare unic, corespunzător salariului de baza cel mai mare din luna decembrie 2001, majorat cu 8%, respectiv cu 12%, în condițiile prevăzute la art. 1.

Art. 5

Text inițial · din 29.12.2001

Salariile de baza individuale, care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la actele normative în vigoare, avute la data aplicării prezentei ordonanțe de urgență, vor fi majorate începând cu data de 1 ianuarie 2002 cu 8% și începând cu data de 1 octombrie 2002 cu 12% față de nivelul din luna septembrie.

Art. 6

Text inițial · din 29.12.2001

La instituțiile și unitățile bugetare la care cheltuielile de personal se asigura și din venituri proprii, constituite potrivit legii, creșterile salariale stabilite în condițiile art. 1 se pot acorda în limita procentelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.

Art. 7

Text inițial · din 29.12.2001

Salariile de baza calculate potrivit prevederilor art. 1-5 vor fi rotunjite din 1.000 în 1.000 lei în favoarea salariatului.

Art. 8

Text inițial · din 29.12.2001

(1)Persoanele care la data de 31 decembrie 2001 beneficiau de majorarea salariilor de baza conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 beneficiază în continuare de majorarea procentuală a salariilor de baza, acordată la data de 1 aprilie 2001, și în anul 2002, în cazul în care acestea vor fi promovate într-o clasa, grad, treapta profesională sau funcție superioară.

(2)Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul persoanelor care în cursul anului 2002 vor trece sau vor fi trecute de la o unitate bugetară la alta unitate bugetară.

Art. 9

Text inițial · din 29.12.2001

Promovarea personalului în anul 2002, în condițiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie promovata persoana și cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

Art. 10

Text inițial · din 29.12.2001

Absolvenții învățământului superior de lungă sau de scurta durata, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o creștere de până la 20% a salariului de baza avut.

Art. 11

Text inițial · din 29.12.2001

Persoanele angajate în sectorul bugetar, aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate în instituțiile publice, ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate, și persoanele care revin în funcția publică din care au fost suspendate, în condițiile legii, pot fi evaluate în vederea stabilirii salariului de baza în termen de 15 zile de la reluarea activității, în cazul în care promovează examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, procedându-se în același mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs.

Art. 12

Text inițial · din 29.12.2001

În cadrul numărului maxim de posturi prevăzut în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 ordonatorii principali de credite pot aproba utilizarea unui număr mai mare de posturi de nivel inferior, prin reducerea în mod corespunzător a unui număr de posturi de nivel superior.

Art. 13

Text inițial · din 29.12.2001

Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică în mod corespunzător și în cazul personalului regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit care își desfășoară activitatea sub autoritatea consiliilor județene, precum și personalului Regiei Autonome "Zirom" Giurgiu, cu specific deosebit.

Modificări aduse

A modificat 13 articole în 1 act.

ActulIntrat în vigoareTotal
OUG nr. 187/20011313

OUG nr. 187/2001 (13 articole)

ArticolulModificareaDataText
Art. 1Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 2Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 3Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 4Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 5Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 6Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 7Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 8Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 9Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 10Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 11Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 12Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul
Art. 13Intrat în vigoare29.12.2001Vezi textul