Închide

Art. 260

Formă anterioară18.05.2011–06.08.2017Verificat față de legislatie.just.ro la 20.07.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului muncii față de legislatie.just.ro a fost la 20.07.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

(1)Constituie contravenție și se sancționează astfel următoarele fapte:

a)nerespectarea dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului minim brut pe țară, cu amendă de la 300 lei la 2.000 lei;

b)încălcarea de către angajator a prevederilor art. 34 alin. (5), cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei;

c)împiedicarea sau obligarea, prin amenințări ori prin violențe, a unui salariat sau a unui grup de salariați să participe la grevă ori să muncească în timpul grevei, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

d)stipularea în contractul individual de muncă a unor clauze contrare dispozițiilor legale, cu amendă de la 2.000 lei la 5.000 lei;

e)primirea la muncă a până la 5 persoane fără încheierea unui contract individual de muncă, potrivit art. 16 alin. (1), cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru fiecare persoană identificată;

f)prestarea muncii de către o persoană fără încheierea unui contract individual de muncă, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei;

g)încălcarea de către angajator a prevederilor art. 139 și 142, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei;

h)încălcarea obligației prevăzute la art. 140, cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei;

i)nerespectarea dispozițiilor privind munca suplimentară, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

j)nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului săptămânal, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

k)neacordarea indemnizației prevăzute la art. 53 alin. (1), în cazul în care angajatorul își întrerupe temporar activitatea cu menținerea raporturilor de muncă, cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei;

l)încălcarea prevederilor legale referitoare la munca de noapte, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

m)încălcarea de către angajator a obligației prevăzute la art. 27 și 119, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

n)nerespectarea prevederilor legale privind înregistrarea de către angajator a demisiei, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei;

o)încălcarea de către agentul de muncă temporară a obligației prevăzute la art. 102, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, pentru fiecare persoană identificată, fără a depăși valoarea cumulată de 100.000 lei;

p)încălcarea prevederilor art. 16 alin. (3), cu amendă de la 1.500 lei la 2.000 lei.

(2)Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către inspectorii de muncă.

(3)Contravențiilor prevăzute la alin. (1) li se aplică dispozițiile legislației în vigoare.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
18.12.2025Text reconfirmat alin. (1) lit. e)act nemenționat de sursăVezi modificarea
17.11.2024Text reconfirmat alin. (1) lit. a)act nemenționat de sursăVezi modificarea
14.01.2023Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
22.10.2022Text reconfirmat alin. (1) lit. r)act nemenționat de sursăVezi modificarea
20.10.2021Text reconfirmat alin. (1) lit. e^3)act nemenționat de sursăVezi modificarea
05.10.2021Text reconfirmat alin. (1)act nemenționat de sursăVezi modificarea
27.12.2020Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
27.07.2020Text reconfirmat alin. (1) lit. q)act nemenționat de sursăVezi modificarea
21.06.2020Text reconfirmat alin. (1) lit. i)act nemenționat de sursăVezi modificarea
13.04.2018Text reconfirmat alin. (1) lit. e), alin. (1) lit. e^1), alin. (1) lit. e^2), alin. (1) lit. e^3), alin. (1^1), alin. (4), alin. (5)act nemenționat de sursăVezi modificarea
07.08.2017Text reconfirmat alin. (1) lit. e)act nemenționat de sursăVezi modificarea
18.05.2011Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
01.03.2003Intrat în vigoareLegea nr. 53/2003Forma inițială