Închide

Art. 143

Formă anterioară01.03.2003–21.04.2007Verificat față de legislatie.just.ro la 20.07.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Ultima verificare a Codului muncii față de legislatie.just.ro a fost la 20.07.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.

(1)Efectuarea concediului de odihnă se realizează în baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, după caz, a reprezentanților salariaților, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Programarea se face până la sfârșitul anului calendaristic pentru anul următor.

(2)Prin programarile colective se pot stabili perioade de concediu care nu pot fi mai mici de 3 luni pe categorii de personal sau locuri de muncă.

(3)Prin programare individuală se poate stabili data efectuării concediului sau, după caz, perioada în care salariatul are dreptul de a efectua concediul, perioada care nu poate fi mai mare de 3 luni.

(4)În cadrul perioadelor de concediu stabilite conform alin. (2) și (3) salariatul poate solicita efectuarea concediului cu cel puțin 60 de zile anterioare efectuării acestuia.

(5)În cazul în care programarea concediilor se face fractionat, angajatorul este obligat sa stabilească programarea astfel încât fiecare salariat să efectueze într-un an calendaristic cel puțin 15 zile lucrătoare de concediu neintrerupt.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
18.05.2011Text reconfirmatact nemenționat de sursăVezi modificarea
30.04.2011Text reconfirmat alin. (5)act nemenționat de sursăVezi modificarea
22.04.2007Text reconfirmat alin. (1), alin. (3), alin. (5)act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.03.2003Intrat în vigoareLegea nr. 53/2003Forma inițială