Art. 2Impozitele, taxele și contribuțiile sociale obligatorii reglementate de Codul fiscal
(1)Impozitele și taxele reglementate prin prezentul cod sunt următoarele:
a)impozitul pe profit;
b)impozitul pe veniturile microîntreprinderilor;
c)impozitul pe venit;
d)impozitul pe veniturile obținute din România de nerezidenți;
e)impozitul pe reprezentanțe;
f)taxa pe valoarea adăugată;
g)accizele;
h)impozitele și taxele locale;
i)impozitul pe construcții.
(2)Contribuțiile sociale obligatorii reglementate prin prezentul cod sunt următoarele:
a)contribuțiile de asigurări sociale datorate bugetului asigurărilor sociale de stat;
b)contribuțiile de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate;
c)contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate datorată de angajator bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate;
d)contribuțiile asigurărilor pentru șomaj datorate bugetului asigurărilor pentru șomaj;
e)contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale datorată de angajator bugetului asigurărilor sociale de stat;
f)contribuția la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, datorată de persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajator potrivit art. 4 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, cu modificările ulterioare.
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 01.01.2025 | Completat cu alin. (1) lit. a^1) | Legea nr. 290/2024 | Vezi modificarea |
| 01.01.2024 | Completat cu alin. (1) lit. j) | Legea nr. 296/2023 | Vezi modificarea |
| 01.01.2018 | Modificat alin. (2) lit. a), alin. (2) lit. b), alin. (2) lit. c), alin. (2) lit. d), alin. (2) lit. e), alin. (2) lit. f) | OUG nr. 79/2017 | Vezi modificarea |
| 01.01.2016 | Intrat în vigoare | Legea nr. 227/2015 | Forma inițială |