Titlul V Contribuții sociale obligatorii › Capitolul III › Secțiunea a 7-a
Art. 177
(1)Pentru persoanele fizice care realizează venituri din alte surse, baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate reprezintă totalul veniturilor brute prevăzute la art. 114, 116 și art. 117, realizate în cursul anului fiscal precedent, raportat la cele 12 luni ale anului.
(2)Pentru veniturile realizate începând cu data de 1 ianuarie 2017, baza lunară de calcul prevăzută la alin. (1) nu poate fi mai mare decât valoarea a de 5 ori câștigul salarial mediu brut prevăzut la art. 139 alin. (3), în vigoare în anul pentru care se stabilește contribuția.
(3)Persoanele care realizează venituri din alte surse nu datorează contribuție de asigurări sociale de sănătate pentru aceste venituri, dacă realizează venituri de natura celor menționate la art. 155 alin. (1) lit. a)-d), g), i)-l).
Sursa oficială: legislatie.just.roFișierul sursăRaportează o problemă cu acest text
Ultima verificare a Codului fiscal față de legislatie.just.ro a fost la 10.10.2026, mai veche decât ar trebui. Textul poate să nu fie la zi.
Versiuni
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 20.01.2019 | Abrogat | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 01.01.2018 | Modificat rândul 1, alin. (1), alin. (2), alin. (3) | act nemenționat de sursă | Vezi modificarea |
| 06.01.2017 | Modificat alin. (3) | OUG nr. 3/2017 | Vezi modificarea |
| 01.01.2016 | Intrat în vigoare | Legea nr. 227/2015 | Forma inițială |