Închide

Art. 94

Abrogat la 01.01.201601.06.2015–31.12.2015Verificat față de legislatie.just.ro la 08.03.2026
Opțiuni de afișare
Atenție: Articolul a fost abrogat la 01.01.2016. Se afișează ultimul text care a fost în vigoare.

(1)Scutirile de la plata impozitului pe venit prevăzute în actele normative privind unele măsuri de protecție ca urmare a concedierilor colective, pentru personalul disponibilizat, rămân valabile până la data expirării lor.

OUG nr. 138/2004· din 03.04.2007

(2)Pierderile înregistrate în perioada de scutire de contribuabili nu se compensează cu veniturile obținute din celelalte categorii de venituri în anii respectivi și nu se reportează, reprezentând pierderi definitive ale contribuabililor.

OUG nr. 138/2004· din 03.04.2007

(3)Prevederile privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 40 alin. (2) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2004.

OUG nr. 138/2004· din 03.04.2007

(4)Prevederile art. 49 alin. (2^1), art. 50 alin. (1) lit. a) și alin. (2) lit. a) se vor aplica în mod corespunzător începând cu 1 iulie 2010.

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

(5)Prevederile art. 55 alin. (3) lit. h) se aplică începând cu drepturile aferente lunii iulie 2010. Veniturile reprezentând:

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

- tichetele de creșă, acordate potrivit legii;

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

- tichetele de vacanță, acordate potrivit legii;

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

- sumele reprezentând plățile compensatorii calculate pe baza salariilor medii nete pe unitate, primite de persoanele ale căror contracte individuale de muncă au fost desfăcute ca urmare a concedierilor colective, conform legii, precum și sumele reprezentând plățile compensatorii calculate pe baza salariului mediu net pe economie, primite de personalul civil din sectorul de apărare națională, ordine publică și siguranță națională la încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu, ca urmare a nevoilor de reducere și de restructurare, acordate potrivit legii;

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

- sumele reprezentând plățile compensatorii calculate pe baza soldelor lunare nete, acordate personalului militar trecut în rezervă sau al cărui contract încetează ca urmare a nevoilor de reducere și de restructurare, precum și ajutoarele stabilite în raport cu solda lunară netă, acordate acestuia la trecerea în rezervă sau direct în retragere cu drept de pensie sau celor care nu îndeplinesc condițiile de pensie, precum și ajutoare sau plăți compensatorii primite de polițiști aflați în situații similare, al căror cuantum se determină în raport cu salariul de bază lunar net, acordate potrivit legislației în materie, devin impozabile începând cu drepturile aferente lunii iulie 2010.

OUG nr. 58/2010· din 01.07.2010

(6)Procedura de aplicare a prevederii alin. (4) se stabilește prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003

, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(7)Venitul net anual impozabil, câștigul net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare, în cazul societăților închise, precum și câștigul net anual din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, și orice alte operațiuni de acest gen, realizate de persoanele fizice în anul 2010, se declară în declarația privind venitul realizat, iar stabilirea și plata impozitului se efectuează pe baza deciziei de impunere.

OUG nr. 117/2010· din 30.12.2010

(8)Contribuabilii care desfășoară activitate de transport de persoane și de bunuri în regim de taxi și obțin venituri din activități independente pentru care venitul net a fost determinat în sistem real în anul 2011, în conformitate cu prevederile art. 69 din Legea nr. 38/2003

privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, cu modificările și completările ulterioare, au dreptul să opteze începând cu anul 2012 pentru determinarea venitului net anual pe bază de norme de venit.

(9)Opțiunea se exercită prin completarea declarației privind venitul estimat/norma de venit cu informații privind stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit și depunerea la organul fiscal competent până la data de 31 ianuarie inclusiv, în cazul contribuabililor care au desfășurat activitate în anul 2011.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(10)Fișele fiscale care cuprind informații referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii aferente anului 2011 vor fi depuse până în ultima zi a lunii februarie a anului 2012.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(11)Dispozițiile art. 59 și art. 93 alin. (2) se aplică începând cu drepturile aferente lunii ianuarie 2012 pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(12)Prevederile art. 48 alin. (4) lit. c^1) se aplică numai pentru mijloacele fixe achiziționate începând cu 1 ianuarie 2012.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(13)Pentru veniturile realizate în baza contractelor aflate în derulare la data de 1 octombrie 2011, pentru care la data respectivă erau aplicabile prevederile art. 52, obligațiile privind calculul, reținerea și virarea impozitului reprezentând plăți anticipate sunt cele în vigoare la data plății veniturilor.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(14)În cazul veniturilor din arendare realizate în anul 2013 pentru care determinarea venitului net anual a fost efectuată în sistem real, obligațiile fiscale sunt cele prevăzute în legislația în vigoare la data realizării acestora.

OUG nr. 102/2013· din 01.02.2014

(15)Propunerile Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului pentru anul 2012 privind nivelul normelor anuale de venit corespunzătoare unei camere de închiriat în cazul veniturilor din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuințe proprietate personală, având o capacitate de cazare cuprinsă între una și 5 camere inclusiv, se transmit Ministerului Finanțelor Publice până la data de 10 ianuarie 2012. Direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, după caz, au obligația determinării și publicării anuale a normelor anuale de venit până la data de 15 ianuarie 2012, pe baza criteriilor stabilite prin ordin comun al ministrului dezvoltării regionale și turismului și al ministrului finanțelor publice și a propunerilor Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului.

OUG nr. 102/2013· din 01.02.2014

(16)Pentru câștigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, realizate până la data de 1 ianuarie 2013, obligațiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizării acestora.

OUG nr. 24/2012· din 01.01.2013

(17)Pentru veniturile din activități agricole realizate până la 1 februarie 2013, obligațiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizării acestora.

OUG nr. 102/2013· din 01.02.2014

(18)Pentru veniturile din activități agricole determinate pe bază de norme de venit obținute în perioada 1 ianuarie 2013 și până la 1 februarie 2013, normele de venit se stabilesc de către direcțiile teritoriale de specialitate ale Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale și se aprobă de către direcțiile generale regionale ale Ministerului Finanțelor Publice. Normele de venit se stabilesc, se avizează și se publică până cel târziu la data de 31 mai a anului pentru care se aplică aceste norme de venit. Norma anuală de venit se corectează astfel încât să corespundă perioadei impozabile cuprinse între 1 ianuarie 2013 și 1 februarie 2013. Obligațiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizării acestora.

OUG nr. 102/2013· din 01.02.2014

(19)Pentru veniturile obținute din activități agricole pentru care venitul net anual se determină în sistem real între 1 ianuarie 2013 și 1 februarie 2013 nu se mai stabilesc plăți anticipate, iar venitul net anual se declară până la data de 25 mai 2014.

OUG nr. 102/2013· din 01.02.2014

(20)Pentru veniturile prevăzute la cap II, III, VI și VII, realizate de persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat până la data de 1 februarie 2015, obligațiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizării acestora.

OG nr. 4/2015· din 01.02.2015

(21)Pentru veniturile prevăzute la cap. II și VII, realizate de persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat, obținute în perioada 1 ianuarie 2015 și până la 1 februarie 2015, se aplică următoarele reguli:

OG nr. 4/2015· din 01.02.2015

a)normele anuale de venit se corectează astfel încât să corespundă perioadei impozabile;

OG nr. 4/2015· din 01.02.2015

b)în cazul veniturilor pentru care venitul net anual se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, nu se mai stabilesc și nu se efectuează plăți anticipate, iar venitul net anual se declară până la data de 25 mai 2016.

OG nr. 4/2015· din 01.02.2015

(22)În cazul rezilierii, în cursul anului fiscal, a contractelor încheiate între părți, în care chiria reprezintă echivalentul în lei al unei sume în valută, organul fiscal competent la cererea contribuabilului, pe bază de documente justificative recalculează plățile anticipate stabilite potrivit prevederilor art. 82 alin. (1), începând cu 1 iunie 2015.

(23)Pentru înregistrarea la birourile de carte funciară a drepturilor dobândite în baza actelor autentificate de notarii publici ori a certificatelor de moștenitor sau, după caz, a hotărârilor judecătorești și a altor documente în celelalte cazuri, anterior datei de 1 iunie 2015 și neînregistrate până la data respectivă, registratorii nu au obligația de a verifica achitarea impozitului pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal.

Istoric

În vigoare dinCe s-a întâmplatPrinComparație
01.01.2016AbrogatLegea nr. 227/2015
01.06.2015Completat cu alin. (22), alin. (23)OUG nr. 6/2015Vezi modificarea
13.03.2015Modificat alin. (6), rândul 5, alin. (8), rândul 6act nemenționat de sursăVezi modificarea
19.02.2015Modificat alin. (6), alin. (8), rândul 5, rândul 6act nemenționat de sursăVezi modificarea
01.02.2015Completat cu alin. (20), alin. (21), alin. (21) lit. a), alin. (21) lit. b)OG nr. 4/2015Vezi modificarea
08.12.2014Modificat alin. (6), rândul 5, alin. (8), rândul 6OG nr. 8/2013Vezi modificarea
27.06.2014Modificat alin. (6), alin. (8), rândul 5, rândul 6OUG nr. 138/2004Vezi modificarea
01.02.2014Modificat alin. (14), alin. (15), alin. (17), alin. (18), alin. (19)OUG nr. 102/2013Vezi modificarea
01.01.2013Completat cu alin. (8), rândul 6, alin. (9), alin. (10), alin. (11), alin. (12), alin. (13), alin. (14), alin. (15), alin. (16)OUG nr. 24/2012Vezi modificarea
30.12.2010Completat cu alin. (7)OUG nr. 117/2010Vezi modificarea
01.07.2010Completat cu alin. (4), alin. (5), rândul 1, rândul 2, rândul 3, rândul 4, alin. (6), rândul 5OUG nr. 58/2010Vezi modificarea
03.04.2007Modificat alin. (1), alin. (2), alin. (3), rândul 1, lit. a), lit. b), lit. c)OUG nr. 138/2004Vezi modificarea
06.02.2004Modificatact nemenționat de sursăVezi modificarea
01.01.2004Intrat în vigoareLegea nr. 571/2003Forma inițială