Titlul IX^2 Contribuții sociale obligatorii › Capitolul II
Art. 296^21
(1)Următoarele persoane au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii și la cel de asigurări sociale de sănătate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaționale la care România este parte, după caz:
a)întreprinzătorii titulari ai unei întreprinderi individuale;
b)membrii întreprinderii familiale;
c)persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfășoare activități economice;
d)persoanele care realizează venituri din profesii libere;
e)persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidența contabilă în partidă simplă;
f)persoanele care realizează venituri, în regim de reținere la sursă a impozitului pe venit, din activități de natura celor prevăzute la art. 52 alin. (1) și din asocierile fără personalitate juridică prevăzute la art. 13 lit. e);
h)persoanele care realizează venituri, în regim de reținere la sursă a impozitului pe venit, din activitățile agricole prevăzute la art. 71 lit. d).
(2)Persoanele care sunt asigurate în sistemul public de pensii, conform art. 6 alin. (1) pct. I lit. a)-c), pct. II, III și V din Legea nr. 263/2010
privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare, persoanele asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale neintegrate în sistemul public de pensii, precum și cele care au calitatea de pensionari nu datorează contribuția de asigurări sociale pentru veniturile obținute ca urmare a încadrării în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la alin. (1).
Versiuni
Istoric
| În vigoare din | Ce s-a întâmplat | Prin | Comparație |
|---|---|---|---|
| 01.01.2016 | Abrogat | Legea nr. 227/2015 | |
| 15.01.2015 | Modificat alin. (1) lit. e) | OUG nr. 80/2014 | Vezi modificarea |
| 01.02.2014 | Modificat alin. (1) lit. f), alin. (1) lit. g), alin. (1) lit. h), alin. (1) lit. i), alin. (2), rândul 1 | OUG nr. 88/2013 | Vezi modificarea |
| 01.01.2013 | Intrat în vigoare | OG nr. 15/2012 | Forma inițială |